Brandul turistic al Romaniei ar putea fi schimbat din frunza in OAIE. Ministrul Agriculturii: "Oaia este o statuie vie"
"De trei zile incoace, gura nu-i mai tace" si nici vechiul simbol, frunza, nu-i mai place ministrului Turismului, care se gandeste sa promoveze imaginea Romaniei in lume cu ajutorul Mioritei.
Oficialul spune ca oaia este un simbol national puternic si vrea sa il foloseasca, pe langa frunza consacrata deja. "Oaia este o statuie vie. Cu ea am descoperit, frumusetile naturii", spune incantat de idee ministrul Agriculturii. Iar subiectul Mioritei, i-a prins pe toti, de la agenti de turism sau ciobani, pana la politicieni.
Pe un picior de plai, pe o gura de rai, iata vine in cale, coboara la vale... ministrul Turismului, cu o noua idee de promovare a turismului romanesc peste hotare.
Mircea Titus Dobre, ministrul Turismului: "Am deschis subiectul in felul in care sa ne folosim de simbolurile nationale cum este Miorita, de care am si zis ca e simbol national, sa ne folosim de legendele Romaniei, pe care le avem din trecut si pana in prezent.. Sa schimbam putin strategia."
Oita barsana a devenit asadar un subiect fierbinte. De la politicieni si pana la oameni care au afaceri in turism ori ciobani, cu totii dezbat aprins cum sa facem din miorita un brand de tara peste hotare. Ministrul Agricultorii ridica oaia la rang de monument.
Petre Daea, ministrul Agriculturii: "Oaia este o statuie vie. Cu oaia am descoperit frumusetile naturii. O idee frumoasa si as spune ca sunt incantat de propunerea ministrului pentru ca frunze sunt peste tot, dar oi ca in Romania nicaieri. Cu oaia am innobilat muntele, cu oaia am hranit si am imbracat generatii."
Povestea Mioritei ar urma sa fie prezentata in brosura de promovare a Romaniei la targurile din strainatate. Au aparut voci care s-au intrebat daca oaia pe care se bazeaza ministrul Dobre va inlocui frunza, insa acesta a spus ca nu se poate pana in 2020. Asa ca ramane de vazut ce facem cu oaia.
Oita barsana a provocat dispute si intre politicieni. Daca ministrul Agriculturii sustine ideea, premierul are alta parere.
Grindeanu: "Nu se potriveste, nici frunza deja nu e buna."
Dragnea: "Chiar nu vreau sa spun un punct de vedere pentru ca 1. este o discutie foarte serioasa si nu am analizat, 2. nu sunt de specialitate... sa ne dam cu parerea""
Poate oaia romaneasca sa aduca multi straini sa viziteze Romania? Agentii din turism spun ca au nevoie de campanii de promovare, dar nu sunt convinsi ca barsana este solutia.
Adrian Grecu, administratorul unui bar de pe plaja: "Frunza, oaie, lup, urs, atata timp cat noi suntem un neam de petrecareti nu stiu daca conteaza foarte mult imaginea care reprezinta turismul romanesc. Nu logo cred ca atrage turstul in Romania."
Cei mai bucurosi sunt ciobanii care spera ca disputa provocata de oita barsana le-ar putea creste si lor vanzarile.
Sursa: Pro TV
Etichete: turism, companii, oaie, brand, frunza, emblema, mircea dobre,
Dată publicare:
30-05-2017 10:00