Ministerul Turismului vrea să promoveze România cu ajutorul influencerilor străini și români
Ministerul Turismului vrea să promoveze România ca destinaţie de weekend cu ajutorul influencerilor.
Practic creatori de conținut digital din străinătate, dar şi români vor fi plătiți să viziteze cele mai frumoase destinații de vacanță de la noi și să povestească apoi lumii cum s-au simţit.
Este un model pe care deja alte state precum Grecia, Germania sau Marea Britanie îl folosesc de mulți ani.
Andreia și Ionuț sunt vloggeri de turism. Au călătorit în peste 40 de țări în ultimii trei ani. Iar de curând au făcut parte inclusiv dintr-o campanie organizată de Ministerul Turismului din Emiratele Arabe Unite. Au fost plătiți să viziteze anumite zone.
Andreia și Ionuț Chiperi, vloggeri de turism: „Am fost acolo vreo 4 sau 5 zile şi am promovat diverse locaţii, hoteluri, obiective turistice şi experienţe. Adică un pachet de vacanţă. Lumea, de obicei, ne calcă pe urmă. Uite, suntem în locul ăsta datorită vouă, am mâncat la restaurantul ăsta datorită vouă!”
După acelaşi model şi Ministerul Turismului de la noi va începe o campanie de promovare a României ca destinaţie de weekend. Practic, mai mulţi influenceri din Germania, Marea Britanie, Italia, sau Spania vor fi plătiţi să promoveze online, prin postari pe reţelele sociale, cele mai frumoase destinaţii de vacanţă de aici. Acțiunea propriu zisă ar urma să aibă loc în lunile octombrie şi noiembrie.
Mihai Bârsan, Președintele Consiliului de Brand din ministerul Turismului: ”În Germania sau Mare Britanie oamenii sunt foarte planificaţi şi cam septembrie-noiembrie e perioada în care îşi planifică ei city-break-urile. Când România face o reclamă: „Veniţi la noi că e frumos” - cine ar zice altceva, dar când spune asta o persoană pe care o cunoşti şi care nu e neapărat asociată cu România, poate o crezi mai mult”.
Din campanie vor face parte și influenceri români - condiția este că aceștia să aibă, urmăritori din alte ţări.
Robert Feraru, specialist social media, Kooperativa 2.0: „Este nevoie ca ei să fie acolo, să arate experienţa lor, pentru ca oamenii să nu se lovească de diverse probleme în zonele respective. Inclusiv sunt influenceri care nu arată doar partea bună a paharului, ci tot ceea ce se întâmplă, experienţa cu barmanii, cu chelnerii, cu oamenii din hotel, cum e curăţenia în hotel, adică lucruri de detaliu”.
Bugetul alocat pentru această campanie de promovare trece de 200 de mii de euro.