Cum arată standul României de la Târgul de turism de la Madrid. A costat 60.000 de euro
Târgul de turism de la Madrid, al treilea ca importanță din lume, la care participă și România, și-a deschis porțile.
Reprezentanții țării noastre speră că vor convinge cât mai mulți străini să ne viziteze, după ce în ultima vreme numărul lor a tot scăzut. Amenajarea standului a costat aproape 60 de mii de euro, însă mai avem multe de învățat, de la țările cu tradiție în domeniu.
Prezentarea standului: „Vedeți că avem un stand digital cu multe imagini. Pe deskuri avem și codurile QR, cine scanează acest cod QR primește acces la broșurile românești în limba spaniolă de prezentare generală a destinației.”
Standul respectiv reprezintă România la târgul de turism de la Madrid timp de cinci zile. Pe mai multe ecrane rulează un film de promovare cu subtitrare în limba spaniolă. În apropierea monitoarelor, 22 de experţi în turism îi întâmpina pe vizitatori cu broșuri, produse românești și voie bună. Eforturile lor nu sunt însă suficiente, dacă ne uităm la standurile altor țări prezente la eveniment.
Adrian Voican, directorul unei agenții de turism: „Ceva cu adevărat important o să fie când după câțiva ani de participări structurate, gândite, cu un plan de promovare, cu imaginie de brand, piețe bine alese vom ajunge să avem 10 milioane de turiști străini. Să nu uităm că anul trecut am avut 2,7 milioane euro fonduri de promovare și nu am reușit să cheltuim decât jumătate încă nu știm să cheltuim banii ăștia. Partenerul principal de la Madrid este Guatemala, doar ca să fie menționat ca partener principal, asta costă 1 milion și jumătate de euro.”
Pare totuși un pas în față comparativ cu târgul de turism de anul trecut de la New York. Atunci România s-a făcut de râs după ce s-a prezentat la eveniment cu câteva poze atârnate pe o draperie neagră.
Dumitru Luca, Președinte ANAT: „Încercăm să atragem prin atuurile importante ale României în acest an. Sunt mii de oameni veniți din toate colțurile lumii să vadă trendul, să găsească noi contacte, noi oportunități, așadar cam ăsta este targetul nostru să stabilim noi contacte să facem propuneri de programe și circuite turistice în România.”
Peste 130 de tari sunt prezente la acest târg cu peste 120 de mii de specialiști în domeniu. Ţările din Europa care se fac remarcate sunt Portugalia, Grecia, Turcia și Italia, iar Spania, ca țară gazdă, are cele mai multe standuri.
Tudorița Lungu, secretar de stat în Ministerul Turismului: „Expozanții prezenți la standul național vor reuși la sfârșitul celor 5 zile să își întărească relațiile mai vechi și să încheie noi parteneriate care să aducă un plus de notorietate României și o creștere a numărului de turiști.”
Târgul își va închide porțile duminică.