SF-uri… piperate. Cat vor costa lucrarile la pasajele rutiere Jiul, Solventul si Popa Sapca
In 2014, numarul de santiere deschise la Timisoara, ar putea creste. Urmatoarele zone de pe lista care ar putea intra in lucrari complexe de reabilitare sunt pasajele Jiul, Solventul si Popa Sapca.
In momentul de fata, pentru cele trei pasaje au fost finalizate studiile de fezabilitate (S.F.), iar acestea urmeaza sa fie votate in Consiliul Local. Aceste studii de fezabilitate arata ca lucrarile de reamenajare vor impune costuri foarte mari, in cazul in care proiectele vor fi puse in practica.
Cel mai scump ar fi pasajul Solventul, iar costurile pe care le-au estimat proiectantii sunt egale cu suma suportata la un loc de reabilitarea centrului istoric si construirea subpasajului Michelangelo. Aproape 125 de milioane de lei ar putea plati primaria din bugetul local pentru realizarea acestui pasaj.
“Obiectul investitiei <Pasaj inferior Solventul> este amplasat in zona de nord a Municipiului Timisoara si va asigura legatura intre Calea Bogdanestilor si strada Garii, pe sub un pachet de 10 linii de cale ferata. (…) Aceasta subtraversare este imperios necesara intrucat legatura intre cartierul Ronat, respectiv Blascovici cu cartierul Iosefin este actualmente posibila doar sub pasajul Jiul”, scrie in proiectul de hotarare ce urmeaza a fi supus votului, in Consiliul Local.
Al doilea pasaj din punct de vedere al costurilor pe care le-ar implica lucrarile, este pasajul Popa Sapca. Valoarea totala a acestuia se ridica la aproape 70 de milioane de lei. Potrivit reprezentantilor primariei “circulatia auto este strangulata in zona pasajului, deplasarea autovehiculelor facandu-se pe doua sensuri de circulatie, cu cate o banda pe fiecare”.
Pasajul care costa cel mai putin este Jiul, iar valoarea totala estimata se ridica la suma de 36.5 milioane de lei.
Toate aceste proiecte ar trebui sa fie sustinute cu bani de la bugetul local, prin sistemul credit-furnizor. Asta inseamna ca, firmele care ar urma sa castige executia lucrarilor se vor imprumuta de la o banca, iar girnat va fi Primaria. Ratele ar urma apoi sa fie achitate de la bugetul local. Edilii Timisoarei mai au insa o speranta ca, macar o mica parte din suma fiecarui pasaj sa fie finantata de Guvern.
Daca cele trei studii de fezabilitate, aferente fiecarui pasaj, vor fi aprobate de Consiliul Local, urmeaza realizarea proiectelor tehnice pentru fiecare obiectiv in parte, apoi demararea licitatiei.
Primele pasaje la care ar urma sa inceapa lucrarile sunt Popa Sapca si Jiul, la sfarsitul anului 2014.