SF-uri… piperate. Cat vor costa lucrarile la pasajele rutiere Jiul, Solventul si Popa Sapca

subpasajul jiul

In 2014, numarul de santiere deschise la Timisoara, ar putea creste. Urmatoarele zone de pe lista care ar putea intra in lucrari complexe de reabilitare sunt pasajele Jiul, Solventul si Popa Sapca.

In momentul de fata, pentru cele trei pasaje au fost finalizate studiile de fezabilitate (S.F.), iar acestea urmeaza sa fie votate in Consiliul Local. Aceste studii de fezabilitate arata ca lucrarile de reamenajare vor impune costuri foarte mari, in cazul in care proiectele vor fi puse in practica.

Cel mai scump ar fi pasajul Solventul, iar costurile pe care le-au estimat proiectantii sunt egale cu suma suportata la un loc de reabilitarea centrului istoric si construirea subpasajului Michelangelo. Aproape 125 de milioane de lei ar putea plati primaria din bugetul local pentru realizarea acestui pasaj.

Obiectul investitiei <Pasaj inferior Solventul> este amplasat in zona de nord a Municipiului Timisoara si va asigura legatura intre Calea Bogdanestilor si strada Garii, pe sub un pachet de 10 linii de cale ferata. (…) Aceasta subtraversare este imperios necesara intrucat legatura intre cartierul Ronat, respectiv Blascovici cu cartierul Iosefin este actualmente posibila doar sub pasajul Jiul”, scrie in proiectul de hotarare ce urmeaza a fi supus votului, in Consiliul Local.

Al doilea pasaj din punct de vedere al costurilor pe care le-ar implica lucrarile, este pasajul Popa Sapca. Valoarea totala a acestuia se ridica la aproape 70 de milioane de lei. Potrivit reprezentantilor primariei “circulatia auto este strangulata in zona pasajului, deplasarea autovehiculelor facandu-se pe doua sensuri de circulatie, cu cate o banda pe fiecare”.

Citește și
Restrictii de circulatie
Pasajul rutier de la Ghioroc se inchide doua luni pentru reparatii. Rute ocolitoare pentru soferi

Pasajul care costa cel mai putin este Jiul, iar valoarea totala estimata se ridica la suma de 36.5 milioane de lei.

Toate aceste proiecte ar trebui sa fie sustinute cu bani de la bugetul local, prin sistemul credit-furnizor. Asta inseamna ca, firmele care ar urma sa castige executia lucrarilor se vor imprumuta de la o banca, iar girnat va fi Primaria. Ratele ar urma apoi sa fie achitate de la bugetul local. Edilii Timisoarei mai au insa o speranta ca, macar o mica parte din suma fiecarui pasaj sa fie finantata de Guvern.

Daca cele trei studii de fezabilitate, aferente fiecarui pasaj, vor fi aprobate de Consiliul Local, urmeaza realizarea proiectelor tehnice pentru fiecare obiectiv in parte, apoi demararea licitatiei.

Primele pasaje la care ar urma sa inceapa lucrarile sunt Popa Sapca si Jiul, la sfarsitul anului 2014.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția uluitoare a rușilor, după ce Anastasia Potapova a ales cetățenia austriacă: ”Ce a câștigat ea pentru noi?”
Reacția uluitoare a rușilor, după ce Anastasia Potapova a ales cetățenia austriacă: ”Ce a câștigat ea pentru noi?”
Citește și...
Pasaj subteran pentru caprioare. De ce vor ecologistii inchiderea traficului pe Bucuresti-Ploiesti
Pasaj subteran pentru caprioare. De ce vor ecologistii inchiderea traficului pe Bucuresti-Ploiesti

Pe langa faptul ca sunt putine si nefinisate, autostrazile noastre sunt un pericol pentru animalele salbatice.

Pasajul rutier de la Ghioroc se inchide doua luni pentru reparatii. Rute ocolitoare pentru soferi
Pasajul rutier de la Ghioroc se inchide doua luni pentru reparatii. Rute ocolitoare pentru soferi

 Tramvaiele nu vor mai circula pana la Ghioroc, in urmatoarele doua luni, pentru ca pasajul rutier peste calea ferata de la intrarea in localitate intra in reparatii capitale incepand de luni.

Recomandări
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”

Premierul Ilie Bolojan a fost întrebat, vineri, în conferința de presă pe care a susținut-o la Palatul Victoria, dacă salariul minim în România va ”rămâne înghețat” și în anul 2026.   

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Ilie Bolojan, întrebat dacă o demite pe ministrul Mediului, Diana Buzoianu: ”Nu voi da azi un punct de vedere fără echivoc”
Ilie Bolojan, întrebat dacă o demite pe ministrul Mediului, Diana Buzoianu: ”Nu voi da azi un punct de vedere fără echivoc”

Premierul Ilie Bolojan a fost întrebat, vineri, într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria, dacă o demite pe Diana Buzoianu, ministrul Mediului, pentru criza apei potabile din judeţele Prahova şi Dâmboviţa.