Ce trebuie sa contina dosarele pentru intrarea in programul de reabilitare a cladirilor istorice. De astazi pot fi depuse!

12-03-2014 10:02


dosar

 Primaria Timisoara ii sprijina financiar pe proprietarii de cladiri istorice care vor sa isi reabiliteze imobilele. Pentru acest lucru, timisorenii interesati sa intre in program trebuie sa isi depuna dosarele in perioada 12 martie – 10 aprilie.

 Consiliul Local Timisoara a aprobat, la inceputul acestui an, alocarea sumei de 1 milion de euro pentru reabilitarea cladirilor istorice din centrul Timisoarei, imobile care se afla intr-o stare avansata de degradare.

Banii pe care ii aloca Primaria municipiului sunt un sprijin pentru proprietarii cladirilor, care insa vor fi obligati sa restituie sumele in rate, intr-o perioada de zece ani.

Astfel, timisorenii care locuiesc in cladirile istorice care vor intra in reabilitare, vor fi nevoiti sa plateasca 80 la suta din valoarea lucrarii (in rate lunare, timp de zece ani), restul de 20 la suta urmand sa fie suportati din bugetul local. Cel mai important lucru este faptul ca proprietarii nu vor plati nici un fel de dobanda pe langa transele lunare obligatorii.

Proprietarii de imobile istorice care vor sa intre in program trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

Pot participa la program detinatori – persoane fizice – ai cladirilor care prin nivelul de degradare a sistemului de inchidere perimetrala, pun in pericol sanatatea, viata, integritatea fizica si siguranta populatiei si afecteaza calitatea mediului inconjurator si a spatiilor publice urbane.

Dosarele pentru participarea la programul de reabilitare pot fi depuse de astazi, pana in 10 aprilie, la sediul Primariei Timisoara, camera 12, pentru Directia Urbanism. Iata ce trebuie sa contina:

-formular solicitare sprijin financiar;
- statutul asociatiei de proprietari;
- documente justificative care atesta dreptul de proprietate - extras de carte funciara nu mai vechi de 30 de zile, insotit de copie legalizata de pe titlul de proprietate;
- declaratie pe propria raspundere, autentificata, din care sa rezulte ca: imobilul nu constituie obiectul unui litigiu; imobilul nu se afla sub sechestru; imobilul nu este ipotecat;
- documente justificative din care sa reiasă veniturile nete realizate/luna/familie/ membru de familie.
- declaratia pe proprie raspundere a solicitantului privind veniturile realizate altele decat cele pentru care a depus documentele justificative prevazute mai sus;
- documente justificative din care sa reiasă ca solicitantul nu are debite restante fata de bugetul de stat/bugetul local. Dovada ca asociatia de proprietari nu inregistrează mai mult de 2 rate scadente si neachitate la plata facturilor la utilitati in ultimele 3 luni calendaristice;
- memoriu istoric insotit de documentar fotografic al situatiei prezente;
- proiectul tehnic, elaborat si verificat in conditiile Legii;
- devizul general si devizele pe obiecte;
- autorizatia de construire;
- hotararea privind solicitarea unui sprijin financiar de la autoritatea publică locală in vederea realizarii lucrarilor de reabilitare, adoptata in unanimitate;
- situatia lucrarilor efectuate anterior solicitarii, dupa caz;

 

Sursa: Pro TV

VIDEO PROTVPLUS.RO