Aventurile alpinistului Horia Colibasanu in Nepal. De ce nu a cucerit varful Kangchenjunga

horia colibasanu

Alpinistul Horia Colibasanu a fost prezent aseara la Universitatea de Vest, unde le-a povestit studentilor aventurile din ultima sa expeditie in munti.

Timisoreanul este primul roman care a ajuns pe varfurile K2 (8.611m), Manaslu (8.163m), Dhaulagiri (8.167m) si Annapurna (8.091m). Urmatoarea lui tinta a fost Kangchenjunga, al treilea varf din lume ca inaltime, care masoara 8.586m. Din nefericire pentru el, nu a ajuns acolo in acest an, insa drumul prin muntii din Nepal a fost presarat cu peripetii.

Cel mai important moment pe munte este atunci cand iei micul dejun dupa ce cuceresti un varf. Pentru mine a fost important micul dejun chiar daca nu am ajuns pe varful Kangchenjunga”, marturiseste alpinistul.

Aventura din acest an a lui Horia Colibasanu a inceput in luna martie, cand impreuna cu alti sase alpinisti au mers in Nepal pentru a cuceri al treilea varf, ca inaltime, din lume.

Oamenii din Nepal sunt foarte caldurosi. Ne-au ajutat chiar si copiii mici sa ducem bagajele din oras la baza muntelui. Am urcat trei zile cate un munte si ne-am asezat taberele improvizate pe ghetari. Prima jumatate din traseu am mers numai legati de coarda pentru ca au fost multe bariere de gheata, de dimensiunea unor blocuri de patru etaje. In expeditie am fost insotit de inca un roman, doi spanioli, doi italieni si Peter, un slovac”, a povestit Horia Colibasanu.

Citește și
Horia Colibasanu, nomonalizat la premiul Printul de Asturia
Horia Colibasanu, nominalizat la premiul Printul de Asturia
Mesajul surprinzător al lui Vladimir Putin pentru poporul rus. De ce se teme liderul de la Kremlin

Traseul nu a fost unul simplu, iar formula completa nu s-a pastrat pana la final. „La jumatatea drumului a fost o avalansa, care i-a prins pe cei doi spanioli. Ei nu s-au desprins de franghie si au avut arsuri foarte mari pe maini. A venit un elicopter, iar a doua zi erau deja in Spania unde au fost operati. Nici colegul meu roman, Adrian Valean, nu a rezistat pana final. A fost nevoit sa renunte la jumatatea drumului, iar eu am facut echipa cu slovacul Peter”, a declarat alpinistul.

Desi a luat la pas muntii din Nepal, Horia nu a reusit sa atinga al treilea varf din lume ca inaltime. Au ajuns pana in fata varfului, insa o greseala de orientare a facut ca atunci culmea Kangchenjunga sa nu fie cucerita de roman. „Nu am reusit sa studiez la inceput foarte bine instructiunile busolei si nu am putut sa o folosim in expeditie. Erau mai multe varfuri, italienii erau in fata si Peter in spatele meu. Peter si-a dat seama ca am gresit ruta, insa a fost o problema de comunicare, nu am inteles ce vrea sa zica. El a facut stanga, noi am mers in continuare in dreapta. Asa ca, doar Peter a ajuns pe Kangchenjunga, noi ne-am dat seama ca am gresit ruta abia cand am ajuns pe alt varf. Practic, am urcat pe unul cu 100 de metri mai putin decat obiectivul nostru. Sper sa ajung pe Kangchenjunga la urmatoarea expeditie”, a povestit Hoaria Colibasanu.

Cand s-a intors in tabara improvizata, alpinistul a ajuns cu ultimele puteri si cu semidegeraturi. „Termometrul meu este unul natural: picioarele. Nu stiu cate grade au fost, insa nu mi-am mai simtit picioarele cateva minute si nu s-a mai intamplat niciodata asta. Inseamna ca a fost foarte frig”, a incheiat Horia.

Sursa foto: www.horiacolibasanu.ro

Articol recomandat de sport.ro
Viața lui Doroftei în Canada: ”Erau zile când nu măncam, mă dureau mâinile”. Îi trimitea ”târâș, dar fericiți” acasă
Citește și...
Horia Colibasanu se pregateste pentru o noua ascensiune. Vezi in ce expeditie va pleca alpinistul

Dupa ce a urcat pe varful himalayan Makalu, de 8.463 de metri, Horia Colibasanu are ca tinta varful Kanchenjunga, care are o altitudine de 8.586 de metri.

Horia Colibasanu, nominalizat la premiul Printul de Asturia

Alpinistul Horia Colibasanu a facut parte din grupul international, format din 14 alpinisti, care au incercat sa-l salveze pe alpinistul spaniol Inaki Ochoa de Olza, decedat pe varful Annapurna, din Himalaya.

Recomandări
A fost declarată stare de alertă în Galați și Vaslui. Se pregătesc noi măsuri în județele devastate de inundații

În judeţele Galaţi şi Vaslui, puternic afectate de inundații, a fost instituită stare de alertă. Ministrul de Interne, Cătălin Predoiu, a admis, luni seară, solicitarea autorităţilor locale.

Cutremur puternic în România, luni după-amiază. Seismul cu magnitudinea de 5,4 a fost resimțit și în București

Un cutremur puternic, cu magnitudinea 5,4, a avut loc, luni, în România. Seismul s-a resimţit şi la Bucureşti.

Primele imagini din timpul cutremurului care a zguduit România. Ce a surprins o cameră din Buzău. VIDEO

Un cutremur puternic, cu magnitudinea de 5,4, s-a produs, luni după-amiază, în judeţul Buzău, arată Institutul Naţional pentru Fizica Pământului.