Afacere inedita in Timisoara. Un “urs” livreaza saptamanal fructe la birou, angajatilor din companii

07-01-2013 14:15


fructe la birou

O tanara din Timisoara a gasit reteta succesului. De mai multe ori pe saptamana, ea se deghizeaza intr-un urs si livreaza fructe angajatilor mai multor companii din Timisoara.
 

Prin afacerea sa inedita, Adelina Hobeanu reuseste nu doar sa le inveseleasca ziua celor care se afla la serviciu, ci si sa ii incurajeze sa urmeze un stil de viata sanatos.


Tanara de 26 de ani a terminat Facultatea de Electrotehnica din Timisoara. Cand era pe bancile universitatii, nici prin gand nu-i trecea ca in loc sa lucreze cu sistemele electrice, va lucra cu… fructele. De mai multe ori pe saptamana, Adelina se deghizeaza in urs, ia cosurile pline cu vitamine si fara sa uite buna dispozitie acasa, porneste catre clientii ei fideli pentru a-i rasplati dupa o zi grea de munca.

Inainte sa fie primul furnizor de fructe la birou din Timisoara, Adelina si-a pornit afacerea cu o mica taraba amplasata in Piata Victoriei, unde vindea mixuri de fructe. “La inceput fructele erau pentru a-i racori pe timisoreni in zilele calduroase. A venit toamna si am zis sa fac altceva. M-am uitat peste statistici si am vazut ca Romania este ultima tara din Uniunea Europeana la consumul de fructe. Ei le mananca abia atunci cand se imbolnavesc sau cand sunt la batranete. M-am gandit ca pot sprijini consumul de fructe prin livrarea lor la birourile angajatilor”, povesteste tanara.

Adelina a luat aceasta provocare ca pe o misiune. Isi doreste sa educe piata si sa ii convinga pe timisoreni ca fructele sunt bune nu numai la batranete sau cand esti bolnav. “Daca fructele vin atunci cand ai de lucrat la un proiect si mai ai foarte putin pana la termenul limita, parca lucrezi altfel pe ultima suta de metri. Daca mergeam doar eu cu cosul de fructe, parca totul era banal. Cand angajatii te vad altfel, cand le spui o gluma, cand comunici cu ei si te deschizi in fata lor, totul se schimba. Starea lor de spirit se schimba, atmosfera este mult mai vesela si randamentul lor va fi mult mai bun”, spune Adelina.

Munca de convingere a fost una foarte grea la inceput. A mers sa vorbeasca cu managerii companiilor, a dat telefoane peste telefoane, a participat la diverse conferinte unde si-a prezentat ideea de afacere. La auzul acestei “metode de motivatie”, unii manageri au fost incantati de ideea tinerei anteprenoare, in timp ce altii au fost sceptici.

Adelina isi doreste ca fiecare companie sa adopte “Fruit Day”

Un pariu de-al meu pe viitor ar fi ca in fiecare companie din Timisoara sa existe “Fruit Day” o data pe saptamana. Pretul unui cos variaza intre 30 si 130 de lei si ajunge pentru mai multi angajati. Fructele sunt proaspete, vin in mare parte de la producatori locali pentru ca ii vad la fel ca pe mine: incearca sa isi vanda produsele, desi nu au prea mult sprijin in spate. Vreau sa ii incurajez si pe ei” a incheiat Adelina.

Cosul Adelinei contine intre 8 si 10 sortimente de fructe. In acest fel, ea incearca sa imbine o cantitate cat mai variata de vitamine. Cosul cu “bunatati” contine pentru aceasta iarna clementine, portocale, banane, mere, pere, rodii, kiwi, gutui si struguri.

Sursa: Pro TV

VIDEO PROTVPLUS.RO