HARTA interactiva a "soselelor negre" din Romania. Cum a ajuns Capitala sa reduca in 5 ani numarul victimelor cu 60%

harta interactiva

In fiecare an, mii de romani mor in accidente rutiere. Numarul total al victimelor e in scadere, iar Politia Capitalei a anuntat inca de la inceputul anului ca vorbim de o reducere cum nu s-a mai vazut in ultimii 20 de ani.

Romania e totusi departe de a fi intr-o situatie ideala. Chiar daca numarul este mai mic ca in ultimii 20 de ani, vorbim totusi de 1.856 de persoane care au murit pe drumurile tarii in 2013.

VEZI INFOGRAFICUL INTERACTIV

Judetul cu cel mai mare numar de victime anul trecut a fost Suceava. 87 de persoane si-au pierdut viata aici. La polul opus sunt soferii din Tulcea care au fost implicati in accidente ce au dus la moartea a doar 11 persoane. Cu un an inainte, Constanta era judetul cu cel mai negru bilant, inregistrand 88 de morti. 

Cea mai spectaculoasa imbunatatire din acest punct de vedere o ofera Capitala. In urma cu 5 ani, in Bucuresti se stabilea un record negativ: 145 de oameni isi pierdeau viata. Niciodata de cand exista o evidenta scrisa nu au fost mai multi.

Citește și
intersectii
60 de oameni au murit si 760 au fost raniti intr-un an, in intersectiile din Capitala. Harta zonelor periculoase
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

In doar 5 ani, Bucurestiul nu numai ca a coborat de pe prima pozitie la nivel national, dar a redus numarul accidentelor cu 60%. In 2013, 63 de persoane au murit in Capitala. 

"Nu poti sa obtii din start 0 victime, nu lucram la simptome, cautam cauzele", spune Diana Sarca, purtatorul de cuvant al Politiei Capitalei. Campaniile de educare ale Brigazii Rutiere sunt vazute drept unul dintre principalele motive pentru aceasta scadere majora. O alta explicatie, mai spune Diana Sarca, ar fi interventia punctuala in cele mai "negre" intersectii ale Bucurestiului. Nu mai putin de 33 de asemenea locuri au fost identificate de politisti.

"Bucurestiul e un oras de tranzit, un oras aflat non-stop in miscare. Soferul bucurestean nu poate fi caracterizat intr-un singur cuvant. E un sofer insa care a inceput sa se obisnuiasca totusi cu conditiile de trafic", mai spune Diana Sarca.

Purtatorul de cuvant al Politiei Capitalei crede si intr-o explicatie legata de bunul simt al romanului: "Oamenii au inceput sa vada altfel strada, poate ca exista cat de cat si un pic de respect intre participantii la trafic".

VEZI MAI JOS STATISTICA PE TARA INTR-UN INFOGRAFIC INTERACTIV

Articol recomandat de sport.ro
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Citește și...
"Am crezut ca murim". Ce spun turistii care s-au prabusit cu liftul vechi de 80 de ani din salina de la Slanic Prahova

Episod de cosmar in Salina de la Slanic Prahova. Liftul care transporta turistii in subteran s-a prabusit cu 2 copii si 6 adulti.

60 de oameni au murit si 760 au fost raniti intr-un an, in intersectiile din Capitala. Harta zonelor periculoase
60 de oameni au murit si 760 au fost raniti intr-un an, in intersectiile din Capitala. Harta zonelor periculoase

33 de intersectii din Bucuresti au ajuns pe lista neagra a celor mai periculoase zone, in care se produc frecvent accidente de circulatie. Cel putin 60 de oameni au murit anul trecut in aceste locuri si alti 760 au fost grav raniti.

Un motociclist care nu purta casca a murit dupa ce a fost lovit pe un bulevard din Capitala. Manevra fatala a unui sofer
Un motociclist care nu purta casca a murit dupa ce a fost lovit pe un bulevard din Capitala. Manevra fatala a unui sofer

Un motociclist a fost lovit de un autoturism, pe un bulevard din Capitala. Soferul nu i-a acordat prioritate cand a venit de pe o strada laterala, si l-a izbit in plin. Din cauza ranilor foarte grave, a murit la spital.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.