Fiica sefului ANAF este directorul UBER pentru Romania. Tarile in care compania are probleme cu Fiscul


Ultimul update: Luni 24 August 2015 07:05
Data publicarii: Vineri 21 August 2015 11:32
Categorie: Stirileprotv iti recomanda
Uber, lege, shutterstock

Nicoleta Schroeder, fiica presedintelui ANAF Gelu-Stefan Diaconu, este de jumatate de an General Manager pentru Romania a uneia dintre cele mai controversate companii internationale.

Fiica sefului ANAF este directorul filialei din Romania UBER, compania care a creat si opereaza celebra aplicatie ce le permite soferilor sa devina taximetristi fara licenta, platind doar un comision. Aceasta a provocat proteste ale transportatorilor traditionali in multe orase ale lumii, dar si reactia autoritatilor, fiind interzisa in mai multe tari, printre care Germania, Franta sau Brazilia. UBER functioneaza oficial in Romania din februarie 2015.

In martie, Nicoleta Schroeder, fiica presedintelui ANAF Gelu-Stefan Diaconu, a devenit director pentru tara noastra al operatiunilor acestei companii, estimata la nivel global la peste 50 de miliarde de dolari. Informatia, descoperita pentru prima data de Ziarul Financiar, apare pe pagina ei de LinkedIn. Fiica lui Gelu Diaconu este casatorita cu avocatul american Wesley Elijah Schroeder si are un MBA la Universitatea Carnegie Mellon din SUA.

Statutul UBER in Romania este controversat. In luna mai, Camera Deputatilor a adoptat un proiect de lege care prevede ca transportul in regim de taxi se poate face doar de catre cei care detin autorizatii specifice. Acelasi lucru se aplica si pentru transportul de persoane contra-cost cu un autoturism. seful Comisiei de Transporturi din Camera Deputatilor, Mihai Lupu, a precizat atunci pentru Stirile Pro Tv ca acest proiect de lege nu are legatura cu aplicatia UBER, deoarece in textul documentului se precizeaza ca este vorba despre "interzicerea transportului public contra-cost, fara a detine autorizatie de taxi".

Purtatorul de cuvant al UBER a declarat atunci ca "Uber poarta un dialog deschis cu legislatorii din Romania pentru a pune baza unui cadru legislativ care sa cuprinda optiuni inovative de transport pentru secolul 21.”

Unul dintre motivele pentru care este aplicatia este criticata, pe langa concurenta facuta taximetristilor, este acela ca soferii inscrisi in UBER nu ar plati taxe, la fel ca transportatorii clasici. In Taiwan, compania a fost amendata anul trecut din acest motiv iar in Franta, ministrul de Interne a acuzat compania ca nu si-a platit darile la stat, ulterior directorii din acesat tara fiind arestati, pe fondul interzicerii activitatilor UBER. In Australia, compania se judeca cu ANAF-ul local (ATO), sustinand ca nu este corect sa plateasca acelasi taxe ca firmele de taximetrie.

In Belgia si Olanda, Fiscul local a investigat in repetate randuri soferii care folosesc UBER, suspectand ca nu isi platesc taxele – intre timp, compania a fost scoasa in afara legii in aceste tari. Iar in Marea Britanie, taximetristilor sustin ca UBER plateste TVA la comisioanele percepute soferilor sai la o valoare mai mica, deoarece compania si-a declarat sediul in Olanda. O ancheta in acest sens a fost demarata deja de autoritatile de la Londra.

Sursa: Pro TV

VIDEO PROTVPLUS.RO