Un studiu asociază utilizarea timpurie a antibioticelor cu creşterea comportamentelor agresive

antibiotice
Shutterstock

Un nou studiu realizat de cercetători israelieni şi finlandezi sugerează o legătură între expunerea timpurie la antibiotice şi o agresivitate crescută mai târziu în timpul vieţii, a anunţat miercuri Universitatea Bar Ilan din Israel, informează Xinhua.

Studiul, publicat în revista Brain, Behavior, and Immunity, a descoperit că şoarecii expuşi la antibiotice în timpul fazelor lor critice de dezvoltare au prezentat ulterior un comportament mai agresiv. Cercetarea a identificat, de asemenea, modificări în creier şi în microbiomul intestinal asociate cu această agresiune.

Oamenii de ştiinţă sunt de părere că aceste descoperiri ar putea avea implicaţii importante pentru înţelegerea şi tratarea afecţiunilor asociate cu agresiunea. Ei sugerează că utilizarea antibioticelor în prima parte a vieţii ar putea perturba echilibrul bacteriilor intestinale, care, la rândul său, poate afecta dezvoltarea creierului şi comportamentul.

Autorii studiului speră că descoperirea lor va duce la cercetări suplimentare şi la dezvoltarea unor noi strategii pentru a preveni sau a trata comportamentele agresive.

Program infernal pentru FCSB! Cinci dueluri de foc în două săptămâni
Calitatea ascunsă care ne face mai atractivi în ochii celorlalți. Concluziile surprinzătoare ale unui studiu

Știința a stabilit care este principala calitate la care suntem atenți atunci când ne căutăm un partener de viață. În mod surprinzător, nu este vorba despre aspectul fizic sau de umor, ci despre blândețea de care dăm dovadă în relațiile interumane.

Motivul pentru care NASA a trimis două manechine să zboare în jurul Lunii

Pe măsură ce Artemis II – misiunea NASA care va trimite patru astronauți să înconjoare Luna, în prima parte a anului viitor – se apropie, un nou studiu dezvăluie cât de bine își va proteja echipajul nava spațială Orion.

Un nou studiu a dezvăluit speciile probabil implicate în declanşarea pandemiei de COVID-19. Ce spun cercetătorii

Cercetătorii dintr-o echipă internaţională au dezvăluit speciile de animale care au servit cel mai probabil drept gazde intermediare pentru virusul responsabil de declanşarea pandemiei de COVID-19, potrivit unui studiu publicat joi, informează DPA.

Klaus Iohannis a pierdut definitiv, în Justiție, o casă din Sibiu și ar putea fi pus să dea înapoi bani obținuți din chirii

Președintele Klaus Iohannis a pierdut definitiv o casă din Sibiu, în urma unei decizii a Curții Supreme. În paralel, șeful statului pierde și un spațiu comercial de pe urma căruia a încasat 260.000 de euro.

Casa Verde 2024. Începe procesul de înscriere pentru Casa Verde Fotovoltaice. Calendarul și ghid pentru cei interesați

Programul Casa Verde 2024 pentru persoanele fizice va începe vineri, 27 septembrie. Au mai rămas doar câteva zile până la startul înscrierilor pentru programul Casa Verde finanțat de Administrația Fondului pentru Mediu.

PIB a crescut de 2,5 ori din 2008 până azi dar numărul salariaților e la fel. Câți români duc, de fapt, în spate economia

De la un PIB de circa 139 de miliarde de euro în 2008 (înainte de recesiunea severă din 2009 - an electoral) România a ajuns la unul de peste 350 de miliarde de euro. Din păcate creșterea fulminantă nu s-a tradus în noi locuri de muncă.