Schimbarea bizară care se petrece pe Lună. Anunțul făcut de cercetătorii NASA

Luna

Luna se micșorează și “tremură” în timpul acestui proces, potrivit noilor date NASA. În ultimul deceniu, oamenii de știință au stabilit că, în timp ce interiorul Lunii se răcește, scoarța sa se zbârcește ca coaja unei stafide.

Acum, o nouă analiză utilizând date din misiunile NASA sugerează că Luna ar putea să se micșoreze. În urma acestui fenomen, pe suprafața sa au loc seisme, ceea ce creează impresia că satelitul natural al Pământului “tremură”.

În urma acestui proces se formează stânci neobișnuite care pot fi văzute la suprafață.

Noua descoperire a fost posibilă prin crearea unui algoritm care a preluat datele înregistrate între anii 1960 și 1970, făcând lumină în cazul provenienței cutremurelor de pe suprafața lunii.

Datele seismice au fost preluate din instrumentele pe care astronauții le-au plasat pe suprafața satelitului în timpul misiunilor Apollo. Oamenii de știință speră să se întoarcă pe Lună și să afle mai multe despre ce se întâmplă cu ea.

spacex, racheta, capsula, crew dragon, explozie,
Momentul în care o capsulă SpaceX explodează. Imaginile ”scurse” pe internet. VIDEO

Administrația Trump a ordonat NASA să se întoarcă cât mai curând posibil și speră ca în cinci ani, un nou echipaj să exploreze suprafața lunii.

"Pentru mine, aceste constatări subliniază faptul că trebuie să ne întoarcem la lună", a spus Nicholas Schmerr, asistent în cadrul Departamentului de Geologie al Universității Maryland.

"Am învățat multe de la misiunile Apollo, dar ele doar au atins suprafața. Cu o rețea mai largă de seismometre moderne, am putea face pași uriași în înțelegerea geologiei lunii. Acest lucru oferă niște informații foarte promițătoare pentru știință cu privire la o viitoare misiune pe Lună".

Cel mai bogat om din lume vrea înapoi pe Lună, pentru a face colonii

Jeff Bezos, fondatorul Amazon şi patronul companiei spaţiale Blue Origin, a prezentat joi proiectul unui vehicul pe care doreşte să-l dezvolte pentru transportul de echipamente pe Lună.

Reprezentanţii companiei SpaceX au confirmat joi că o capsulă Crew Dragon a fost distrusă luna trecută în timpul testării la sol a unui motor, afectând cel mai probabil planurile firmei americane de a trimite în spaţiu echipaje de astronauţi în acest an.

Descoperirea NASA pe Titan, cel mai mare satelit al planetei Saturn. ”Este misterios”

Cercetătorii NASA susțin că au descoperit un misterios coridor de gheață pe luna planetei Saturn, Titan, relatează space.com

Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață

Fostul președinte Ion Iliescu este oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie '90 pentru infracțiuni contra umanității.

Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom

La Slănic, în Prahova, craterul din centrul orașului s-a adâncit cu 20 de centimetri și nimeni nu poate spune dacă surparea se va opri.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.