Rămășițele dinozaurului Apex au fost vândute la licitație. Este cea mai mare fosilă de stegosaurus din lume

dinozaur

Cea mai mare şi mai completă fosilă de stegosaurus descoperită vreodată a fost vândută cu 44,6 milioane de dolari, la Sotheby's în New York.

Astfel a devenit cea mai valoroasă fosilă vândută la o licitaţie. Rămăşiţele dinozaurului, numit Apex, au depăşit de peste 11 ori estimarea minimă de dinainte de vânzare.

Acesta a fost descoperit pe un teren privat din Moffat County, Colorado, în apropiere de oraşul Dinosaur, de către paleontologul Jason Cooper, pe proprietatea sa, în 2022.

Apex măsoară 3,4 metri înălţime şi 8,2 metri lungime de la nas la coadă, cu peste 30% mai mare decât Sophie, cel mai intact specimen de stegosaurus de până acum, care a fost expus la Muzeul de Istorie Naturală din Londra.

Acesta a fost vândut unui cumpărător anonim care intenţionează să analizeze posibilitatea de a împrumuta specimenul unei instituţii din SUA. După vânzare, cumpărătorul a remarcat: „Apex s-a născut în America şi va rămâne în America!".

Fosile de dinozaur
Fosile de dinozaur, unice în lume, descoperite în Hunedoara. Ce au constatat oamenii de știință | GALERIE FOTO
Detalii terifiante. Soția unui preot din Vaslui a făcut autostopul, iar a doua zi Maricela a fost găsită moartă

Apex se numără printre cele mai complete schelete găsite vreodată, cu 254 de elemente osoase fosile dintr-un total de aproximativ 319, conform News.

Scheletul este al unui adult mare şi robust şi există dovezi de poliartrită reumatoidă, indicând că a trăit până la o vârstă înaintată, potrivit Sotheby's.

Specimenul nu prezenta semne de răni provocate de luptă sau dovezi de scotocire postmortem.

Acesta a fost conservat în gresie dură, care a protejat oasele de deformare.

Apex a fost atracţia principală a licitaţiei de istorie naturală Sotheby's, alte loturi incluzând meteoriţi, minerale şi, pentru prima dată, unelte paleolitice.

În total, licitaţia a strâns venituri de 45,8 milioane de dolari (35,2 milioane de lire sterline), cea mai mare valoare înregistrată vreodată pentru o licitaţie de istorie naturală.

Presa din Kosovo l-a descris în două cuvinte pe Mircea Lucescu, după meciul de la Priștina
Este un dinozaur al timpurilor moderne, cu gheare de 10 cm. Pasărea care nu poate zbura și sunt doar câteva mii în lume

Gheare demne de un velociraptor, ochi pătrunzători şi gâtul de culoare albastru-neon: cazuarul (Casuarius casuarius) este o pasăre puternică, întâlnită în pădurile tropicale din nordul Australiei. Specia se află în pericol de extincţie.

Fosile de dinozauri din familia Rhabdodontidae, unice în lume, au fost descoperite pe teritoriul Geoparcului Internaţional UNESCO Ţara Haţegului, în apropierea localităţii Vălioara, din judeţul Hunedoara.

O nouă specie de dinozaur carnivor, descoperită în Spania. Are circa 11 metri lungime

Un dinozaur impresionant, cu un craniu alungit şi uşor asemănător cu cel al unui crocodil şi dinţii curbaţi şi zimţaţi, pregătiţi să sfâşie carnea prăzii, a trăit în timpul Cretacicului într-o regiune costieră luxuriantă aflată în estul Spaniei.

Descoperire importantă în scheletul unui dinozaur. Ce au constatat, pentru prima dată, oamenii de știință

O fosilă de dinozaur Microraptor, veche de 120 de milioane de ani, având oasele ultimului ”sandwich” încă în interior, a dezvăluit oamenilor de știință ce le plăcea să mănânce ”strămoșilor” noștri.

O nouă specie de dinozaur a fost descoperită în Hunedoara, la Geoparcul Internaţional UNESCO Ţara Haţegului. FOTO

O nouă specie de dinozaur, denumită Transylvanosaurus platycephalus, a fost descoperită de o echipă internaţională de cercetători în Geoparcul Internaţional UNESCO Ţara Haţegului.

Incendiile de vegetație provoacă dezastru în întreaga țară. Salvatorii au ajuns să lupte și cu inconștiența oamenilor

Este în continuare prăpăd în multe județe din țară din cauza incendiilor de vegetație.

Filmul românesc „Anul Nou care n-a fost” a câștigat Premiul FIPRESCI la Festivalul Internațional de la Veneția

Vin vești minunate de la Festivalul de Film de la Veneția! „Anul Nou care n-a fost”, regizat și scris de Bogdan Mureșanu, a câștigat Premiul FIPRESCI, oferit de juriul Federației Internaționale a Criticilor de Film.

Proteste uriașe în Franța faţă de numirea lui Michel Barnier în funcţia de premier. Macron, acuzat că „a furat” alegerile

Zeci de mii de persoane au ieşit sâmbătă în stradă în Franţa pentru a protesta faţă de numirea lui Michel Barnier în funcţia de premier, stânga acuzându-l pe Emmanuel Macron că „a furat alegerile” prin numirea unui politician de centru-dreapta.