Descoperire importantă în scheletul unui dinozaur. Ce au constatat, pentru prima dată, oamenii de știință

dinozauri

O fosilă de dinozaur Microraptor, veche de 120 de milioane de ani, având oasele ultimului ”sandwich” încă în interior, a dezvăluit oamenilor de știință ce le plăcea să mănânce ”strămoșilor” noștri.

Astfel, se pare că ”secretul” acestei specii de dinozauri mici, care avea patru aripi, a fost să mănânce...cam orice.

Paleontologul Hans Larsson, profesor la Universitatea McGill, a fost primul care a observat un mic picior de mamifer blocat între oasele unui Microraptor fosilizat, un dino-carnivor cu aripi de pasăre.

Descoperirea arată că dinosaurul mânca multe animale, inclusiv mamifere, pești, păsări și șopârle, a anunțat universitatea într-un comunicat de presă citat de Insider.

Aceste descoperiri sunt singurele dovezi solide pe care le avem despre consumul de alimente al acestor animale dispărute de mult timp – și sunt excepțional de rare. Dezvăluirea că animalul era un mâncător „oportunist” „pune o nouă perspectivă asupra modului în care ar fi putut funcționa ecosistemele antice”, a spus Larsson în comunicat.

arheolog
O nouă specie de dinozaur a fost descoperită în Hunedoara, la Geoparcul Internaţional UNESCO Ţara Haţegului. FOTO
„Păpușa de fier a lui Putin” explică propaganda Kremlinului: „Nu contează ce se întâmplă cu adevărat”

Doar 20 de fosile au fost găsite cu oase fosilizate ale mâncării lor, înăuntru, potrivit McGill, însă este prima dată când o fosilă arată că dinozaurii mâncau și mamifere, arată Economic Times.

Fosilele de microraptor au fost descoperite pentru prima dată la începutul anilor 2000 în Liaoning, China, o regiune situată în partea de nord-est a țării, de-a lungul Mării Galbene. Oamenii de știință au speculat atunci că specia s-a stins, probabil, pentru că avea patru aripi, iar cele două aripi suplimentare îi provoca probleme atunci când se deplasa.

Prin urmare, capacitatea sa de a se hrăni cu tot felul de animale pare să nu fi fost suficientă pentru a compensa numărul prea mare de aripi.

Un asteroid a declanșat un mega-tsunami de 250 de metri pe Marte, cred oamenii de știință

Oamenii de știință cred că un mega-tsunami a fost provocat acum 3,4 miliarde de ani pe Marte de lovitura cu un asteroid similară impactului devastator care a dus la dispariția dinozaurilor de pe Pământ.

O nouă specie de dinozaur, denumită Transylvanosaurus platycephalus, a fost descoperită de o echipă internaţională de cercetători în Geoparcul Internaţional UNESCO Ţara Haţegului.

Un craniu de Tyrannosaurus Rex care poartă urmele unei lupte urâte cu un alt dinozaur va fi scos la licitație luna viitoare

Dacă aveți câteva milioane bune de dolari și loc suficient în locuință, puteți să faceți o achiziție mare și la propriu, și la figurat, înaintea sărbătorilor de iarnă.

Unic în lume: un pește de pe vremea dinozaurilor trăiește și acum într-un râu din Făgăraș. Câte exemplare au fost găsite

O descoperire neașteptată făcută de un grup de cercetători aduce România în atenția biologilor. Cel mai rar și vechi pește al Europei, care trăiește pe Valea Vâslanului, în munții Făgăraș, a fost găsit în zeci de exemplare.

Peste 150 de alergători s-au costumat în dinozauri și s-au întrecut pe un hipodrom din Washington

O cursă fără asemănare a avut loc în Washington. Peste 150 de alergători s-au costumat în dinozauri și s-au întrecut pe un hipodrom.

Ce ar fi cerut vehement Cătălin Cîrstoiu în ședința coaliției care l-a „descalificat” din cursă. Informații din culise

După 15 ore de discuții, liderii PNL și PSD au renunțat la candidatul comun Cătălin Cîrstoiu pentru Primăria Generală a Capitalei. Cătălin Cîrstoiu nu a vrut să renunțe, ba chiar ar fi cerut și garanții.

Israelul a bombardat din nou Fâșia Gaza, într-unul dintre cele mai puternice atacuri

Israelul a bombardat în timpul nopţii de luni spre marți nordul Fâşiei Gaza, într-unul unul dintre cele mai puternice atacuri din ultimele săptămâni.

Prima reacție a lui Nicușor Dan, după ce a aflat de Firea: ”Într-o societate normală .. nu ar mai trebui să deschidă gura”

Primarul general Nicuşor Dan este de părere că bătălia electorală pentru câștigarea Primăriei Capitalei în 2024 se va da între el şi Cristian Popescu Piedone.