O specie de dinozaur carnivor, stramos al lui Tyrannosaurus Rex, a fost descoperita in Venezuela

Tachiraptor admirabilis

Ramasitele unui dinozaur carnivor apartinand unei specii necunoscute pana in prezent au fost descoperite in vestul Venezuelei, potrivit unei cercetari publicate miercuri in Royal Society Open Science.

Savantii sunt de parere ca ar fi vorba despre stramosul lui Tyrannosaurus Rex, transmite Reuters.

Animalul, care avea circa 1,5 metri lungime, ar fi trait in urma cu 200 de milioane de ani si prezinta "caracteristici unice ale articulatiei tibiei (cel mai mare si mai rezistent os al gambei, conectand femurul cu oasele piciorului, n.r.)", potrivit articolului publicat de cercetatori.

Ramasitele unui sold si al unei tibii apartinand animalului din noua specie, numita Tachiraptor admirabilis, au fost descoperite dupa 20 de ani de cercetare. "Numele generic al dinozaurului vine de la Tachira, statul venezuelean unde a fost gasita fosila, iar raptor (termen in limba latina care inseamna "jefuitor", n.r.) este adaugat ca referinta la comportamentul probabil de pradator al animalului", potrivit articolului citat de Reuters.

"Epitetul folosit (in denumirea speciei, n.r.) vine sa onoreze 'Campania Admirabila' a lui Simon Bolivar, in timpul careia orasul La Grita, localitatea unde au fost identificate fosilele, a jucat un rol strategic", precizeaza cercetatorii.

Iisus fara barba
Iisus, fara barba si cu parul scurt, in cea mai veche imagine descoperita pana acum, in Spania

Campania militara a lui Simon Bolivar, din iunie 1813, a eliberat o mare parte din America de Sud de sub controlul spaniol. Oamenii de stiinta spun ca dinozaurii din specia Tachiraptor admirabilis au trait in prima parte a erei jurasice si ar putea fi stramosii speciei Tyrannosaurus Rex.

Savantii spera ca excavarile ulterioare in regiunea alcatuita mai ales din roci vulcanice sa duca la descoperirea de noi fosile.

O tânără gimnastă murit la doar 17 ani. "A luat-o de lângă noi în doar 24 de ore"
"Adevaratul lux e sa traiesti intr-o coliba, piscat de tantari". Ce a descoperit un francez in inima Siberiei

an C. Mihailescu prezinta azi la "Omul care aduce cartea" experienta reala a unui scriitor francez care s-a rupt de lume

Arheologii spanioli cred ca au descoperit cea mai veche imagine cu Iisus, care il infatiseaza fara barba si cu par mai scurt.

"Temnita lui Dracula" a fost descoperita in Turcia. Unde se afla tunelul secret in care Vlad Tepes a fost tinut prizonier

Un labirint de tuneluri a fost descoperit in apropierea Castelului Tokat, in Turcia. Incaperile secrete din acest labirint ar fi fost temnita lui Vlad Tepes in secolul al XV-lea, cand a fost prizonierul turcilor.

Israelul a atacat Iranul. Presa iraniană anunță că „nu au fost raportate daune sau explozii la scară largă”

Israelul a lansat joi noapte un atac asupra Iranului, după acțiunea din weekend asupra teritoriului său. Explozii puternice s-au auzit în centrul țării, în orașul Isfahan, în apropierea unei baze militare.

Nicolae Ciucă, despre introducerea serviciului militar obligatoriu: Nu avem pregătită infrastructura necesară

Nicolae Ciucă, a declarat, joi, că România nu are pregătită infrastructura necesară pentru introducerea serviciului militar obligatoriu în următorii doi ani, el menţionând şi că "s-au dus vremurile" în care oamenii să fie aduşi cu arcanul la armată.

Cristian Pîrvulescu: A fost un atac ”farmaceutic”al Israelului, Iranul se va preface că nu a existat nimic

Israelul a lansat vineri dimineață un atac asupra Iranului, după atacurile iraniene asupra teritoriului său de la sfârşitul săptămânii trecute.