NASA a publicat noi imagini cu satelitii Nix si Hydra ai planetei Pluto. Ce se observa daca te uiti de aproape

sateliti pluto

NASA a dezvaluit noi imagini de pe planeta pitica Pluto, obtinute de sonda New Horizons. Imaginile ofera noi detalii de la suprafata satelitilor Nix si Hydra, doi dintre cei cinci sateliti ai acestui planetoid, informeaza Agerpres.

Conform datelor obtinute, satelitul Nix are forma neregulata a unei bomboane jeleu si prezinta o curioasa pata rosie, in timp ce Hydra seamana cu o mare manusa de box de culoare gri. Regiunea mai rosiatica de la suprafata lui Nix pare sa fie un crater de impact.

"In cazul lui Nix (sonda New Horizons) a adunat si alte date cu privire la compozitia sa, dar acestea nu au fost inca descarcate. Aceste date ne vor ajuta sa intelegem de aceasta regiune este mai rosie decat zonele din jurul sau", a sustinut Carly Howett, cercetator la Southwest Research Institute din Boulder, Colorado, membra a echipei misiunii New Horizons.

Sonda New Horizons a fotografiat satelitul Nix de la o distanta de aproximativ 165.000 de kilometri. Imaginea indica faptul ca acest satelit are lungimea de aproximativ 42 km si latimea de 36 km.

pluto munti
NASA a descoperit munti de gheata pe Pluto: "Este fascinant". Imagini istorice transmise de sonda New Horizon
„Ce se întâmplă e nebunie curată. Și-au ieşit din minţi. Sunt ruşinea Rusiei”. Omul interzis în Rusia lui Putin vine la București

Hydra este putin mai mare - 55 km x 40 km - conform unei noi fotografii realizate de sonda New Horizons de la distanta de 231.000 km. In fotografia in care apare Hydra pot fi vazute doua cratere. Aceasta imagine sugereaza ca partea superioara, mai intunecata, a satelitului Hydra ar fi facuta din materie diferita (cel putin la suprafata) fata de cea inferioara.

"Pana saptamana trecuta Hydra nu era decat un punct slab de lumina asa ca este o experienta suprarealista sa-i observam forma si caracteristicile de la suprafata pentru prima oara", a sustinut Ted Stryk, de la Roane State Community College din Tennessee, membru al echipei care analizeaza datele trimise de sonda.

Celelalte luni cunoscute ale planetei pitice Pluto sunt Charon, Kerberos si Styx. Cu un diametru de 1.207 km, Charon este mai mare decat jumatatea lui Pluto, fapt care i-a facut pe multi astronomi sa se refere la Pluto-Charon ca la un sistem binar de planete mai degraba decat un sistem planeta-satelit. Kerberos si Styx sunt chiar si mai mici decat Nix si Hydra.

Fotografiile lunilor Kerberos si Styx obtinute de sonda New Horizons la 14 iulie vor fi probabil transmise pe Pamant pana la jumatatea lui octombrie, conform NASA.

Misiunea sondei New Horizons, apartinand NASA, este cea mai importanta din istoria recenta a explorarii sistemului solar, fiind pentru prima oara din anii '80 ai secolului trecut cand avem posibilitatea de a vedea de aproape o lume ce nu a mai fost niciodata vizitata. New Horizons a avut nevoie de mai mult de 9 ani pentru a strabate distanta de aproximativ 5 miliarde de kilometri pana la Pluto. Survolul acestei planete pitice s-a desfasurat in interval de timp de cateva minute, la viteza de 49.300 km/h, de la distanta de 12.430 de kilometri. Cu aceasta ocazie, sonda a realizat numeroase fotografii de detaliu de la suprafata lui Pluto si a adunat un set de date stiintifice ce urmeaza sa ajunga pe Terra in urmatoarele 16 luni. Toate aceste date sunt extrem de pretioase pentru oamenii de stiinta care doresc sa inteleaga modul in care s-a format sistemul nostru solar in urma cu aproximativ 4,6 miliarde de ani.

Caracterul cu totul special al acestei misiuni este asigurat de faptul ca reprezinta o premiera. A fost pentru prima data cand o sonda a adunat date despre aceasta minuscula planeta care face parte din Centura Kuiper de obiecte transneptuniene

O tânără gimnastă murit la doar 17 ani. "A luat-o de lângă noi în doar 24 de ore"
NASA a publicat imagini noi de pe planeta Pluto.
NASA a publicat imagini noi de pe planeta Pluto. "Descoperirea depaseste toate asteptarile noastre"

Agentia spatiala americana NASA continua sa dea publicitatii noi date si imagini de pe planeta pitica Pluto, cu ajutorul sondei New Horizons. Dupa ce au descoperit munti inalti, oamenii de stiinta au primit acum fotografii cu imense campii inghetate.

NASA a descoperit munti de gheata pe Pluto:

NASA a dezvaluit imagini incredibile de pe planeta Pluto, la o rezolutie de 10 ori mai mare fata de orice pana acum. Imaginile arata activitatea geologica si munti de gheata formati acum mai bine de 100 de milioane de ani.

Internetul a
Internetul a "explodat" dupa ce NASA a publicat prima imagine cu suprafata de pe Pluto. "E ca un Craciun in iulie"

O explozie de bucurie a marcat momentul in care o sonda NASA s-a intalnit cu planeta pitica Pluto. Martidupa-amiaza, New Horizon a ajuns la cea mai mica distanta deasupra corpului ceresc - 12 mii si 500 km, si l-a survolat cu 14 km pe secunda

Israelul a atacat Iranul. Presa iraniană anunță că „nu au fost raportate daune sau explozii la scară largă”

Israelul a lansat joi noapte un atac asupra Iranului, după acțiunea din weekend asupra teritoriului său. Explozii puternice s-au auzit în centrul țării, în orașul Isfahan, în apropierea unei baze militare.

Moment istoric la căile ferate. S-a lansat în sfârșit licitația de 300 de milioane de euro pentru un tronson foarte aglomerat

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat vineri licitația pentru modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia, după mai multe amânări.

Cristian Pîrvulescu: A fost un atac ”farmaceutic”al Israelului, Iranul se va preface că nu a existat nimic

Israelul a lansat vineri dimineață un atac asupra Iranului, după atacurile iraniene asupra teritoriului său de la sfârşitul săptămânii trecute.