Imaginea care îți taie răsuflarea. Trei galaxii aflate la 35 milioane ani lumină, imortalizate de un astronom român

Imagine care îți taie răsuflarea. Trei galaxii aflate la o depărtare de 35 milioane ani lumină, imortalizate de un român
Facebook/ Ciprian Vintdevara

Un astronom amator român a reușit una din cele mai spectaculoase premiere, după ce a imortalizat în aceeași fotografie trei galaxii aflate la o depărtare de 35 de milioane de ani lumină de Pământ.

Cunoscut în domeniul astronomiei pentru descoperirea stelei variabile „Bârlad V1” și a novei roșii luminoase „M101 OT2015-1”, Dumitru Ciprian Vîntdevară, coordonatorul Observatorului Astronomic din cadrul Muzeului „Vasile Pârvan” Bârlad, s-a făcut remarcat din nou, scrie Monitorul de Vaslui.

Vîntdevară a reușit să imortalizeze într-o fotografie trei galaxii aflate la o distanță de circa 35 milioane de ani lumină față de Terra.

”Tripletul din Leo este format din trei galaxii situate la o distanţă de aproximativ 35 milioane ani lumină în dreptul constelaţiei Leul, de pe cerul de primăvară. Imaginea a fost realizată în noaptea de 21 spre 22 aprilie 2020, de la Observatorul Astronomic al Muzeului „Vasile Pârvan” din Bârlad”, a scris astronomul pe pagina sa de Facebook.

satelit
Timp de 12 ani, NASA a crezut că a pierdut un satelit. Un astronom amator l-a găsit acum

Spectaculoasa fotografie nu este singura performanță pentru care Dumitru Ciprian Vîntdevară are toate motivele să fie mândru.

În ultimii ani, coordonatorul Observatorului Astronomic din Bârlad s-a făcut cunoscut pentru două descoperiri extrem de importante.

Astronomul Vîntdevară a realizat mai multe premiere spectaculoase

Astfel, pe 10 februarie 2015, în urma unei sesiuni de observații astronomice realizate cu telescopul principal din dotarea instituției, acesta a descoperit în premieră națională o novă roșie luminoasă (explozie stelară) în galaxia apropiată „Messier 101” (Pinwheel Galaxy), situată la circa 21 milioane de ani lumină, pe teritoriul constelației Ursa Mare.

Respectiva descoperire științifică a avut un ecou răsunător în comunitatea științifică internațională, întrucât nova roșie luminoasă este un obiect extrem de rar și foarte puțin studiat.

Doi ani mai târziu, explozia stelară a primit numele oficial de catalog „M101 OT2015-1”.

De asemenea, la începutul lunii noiembrie 2019, Vîntdevară a reușit să descopere, în premieră pentru Observatorul Astronomic din Bârlad, prima stea variabilă, ce a fost denumită „Bârlad V1”.

Respectiva stea, situată la o distanță de circa 4.000 de ani lumină față de Pământ, în dreptul constelației Perseu, a fost descoperită în urma procesării unor cadre test pentru observații fotometrice.

După cum a precizat muzeograful la acel moment, curba de lumină a fost raportată oficialilor din cadrul American Association of Variable Star Observers (AAVSO) pe data de 4 decembrie 2019.

Fenomen astronomic spectaculos în România. Avertismentul experților

A mai rămas o zi până la un fenomen astronomic spectaculos, care va fi vizibil şi din România.

Timp de 12 ani, specialiștii de la NASA au crezut că au pierdut în spațiu satelitul IMAGE, după ce acesta a încetat brusc să mai emită semnale.

Astronomii de la NASA au gasit o planeta de marimea Pamantului, intr-o zona in care ar putea exista viata

Cautarea unei planete din afara sistemului solar, dar asemanatoare Pamantului, ar putea lua sfarsit. Un astronom al NASA a descoperit o planeta din Calea Lactee de dimensiunea Terrei.

Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață

Fostul președinte Ion Iliescu este oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie '90 pentru infracțiuni contra umanității.

Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom

La Slănic, în Prahova, craterul din centrul orașului s-a adâncit cu 20 de centimetri și nimeni nu poate spune dacă surparea se va opri.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.