Descoperire uimitoare a astronomilor: ”Sunt planete super-Pământești”

planeta 55 Cancri E

Cercetătorii au descoperit ”până la trei planete” - potențial stâncoase, precum Pământul - în jurul unei stele care se află relativ aproape de sistemul nostru solar.

Potrivit Reuters, este vorba despre un sistem planetar care oferă astronomilor posibilități ”uimitoare” când vine vorba despre căutarea unor semne de viață extraterestră.

Aceste planete abia descoperite orbitează Gliese 887, o așa-numită stea pitică roșie, care are jumătate din masa soarelui, și care este situată la 11 ani lumină de Pământ - ”chiar în curtea noastră”, în termeni cosmici, au spus vineri cercetătorii.

Un an lumină este distanța pe care lumina o parcurge într-un an, 5,5 trilioane de mile (9,5 trilioane de km).

Doar alte 12 stele sunt mai aproape de sistemul nostru solar.

Imagini uluitoare. Pentru prima dată, putem vedea cum ia naștere o planetă
Pedeapsa primită de doctorița din Suceava judecată pentru că a luat mită de la 280 de pacienți bolnavi de cancer în 20 de zile

Două planete au fost identificate definitiv, una orbitând pe Gliese 887 la fiecare nouă zile, și cealaltă la fiecare 21 de zile. Una dintre ele este situată chiar în interiorul a ceea ce se numește ”zona locuibilă” sau zona Goldilocks, în jurul stelei: nu prea fierbinte și nici prea rece, fiind, poate, capabilă să mențină apa lichidă la suprafață.

O a treia potențială planetă care orbitează la fiecare 50 de zile este și ea localizată în zona locuibilă, dar are nevoie de confirmări suplimentare.

”Sunt planete „super-Pământești”, ceea ce înseamnă că sunt de câteva ori masa Pământului și se așteaptă să aibă un nucleu solid ca Pământul, spre deosebire de marii giganti ai gazelor precum Jupiter și Saturn”, a spus astronomul Sandra Jeffers de la Universitatea din Göttingen din Germania, autor principal al cercetării publicate săptămâna aceasta în revista Science.

”Planetele recent detectate sunt cele mai bune variante dintre toate planetele cunoscute, aflate în imediata apropiere a soarelui, pentru a vedea dacă au atmosfere și pentru a putea studia în detaliu aceste atmosfere”, a adăugat Jeffers, care mai vrea să afle dacă pot fi ”amenajate pentru viață”.

Acest sistem planetar va fi o țintă-cheie pentru un studiu care va folosi următoarea generație a telescopului spațial James Webb al NASA, care va fi lansat în 2021, a spus Jeffers.

Stelele pitice roșii sunt relativ mici și reci. Gliese 887 este, în mod excepțional, inactiv din punct de vedere al izbucnirii energetice și al punctelor de stele întunecate, ceea ce înseamnă că ar putea fi ospitalier în ceea ce privește viața de pe planetele de pe orbita sa.

FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless
„A fost mai grav decât credeam până acum”. Ce s-a aflat despre dispariția dinozaurilor

Faimosul asteroid considerat parţial vinovat de extincţia dinozaurilor a urmat cea mai periculoasă traiectorie posibilă pentru a acoperi întreaga planetă sub un nor dens de gaze şi praf, au dezvăluit autorii unui studiu publicat marţi.

Imagini uluitoare. Pentru prima dată, putem vedea cum ia naștere o planetă

Oamenii de ştiinţă au obţinut imagini care ar putea reprezenta prima dovadă directă a naşterii unei planete.

Descoperire uimitoare pe Marte. Oamenii de știință au găsit primele dovezi ale unui râu

Oamenii de știință au descoperit primele dovezi ale unui râu de pe Marte , care a existat timp de mai bine de 100.000 de ani.

Ucraina a retras de urgență o temută armă americană de pe front. Este prea slabă în lupta cu Rusia

Armata Ucrainei a decis să retragă una dintre armele pe care i le-a furnizat Washingtonul, după ce s-a constatat că este vulnerabilă în timpul atacurilor rusești.

Motivele pentru care procurorii au decis să vină acasă la Ion Iliescu, ca să-i aducă la cunoștință urmărirea penală

Ion Iliescu devine oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie 1990, pentru infracțiuni contra umanității.

Curtea Supremă din SUA a dezbătut imunitatea penală a lui Trump.
Curtea Supremă din SUA a dezbătut imunitatea penală a lui Trump. "Fără ea, nu vei face nimic, devii un președinte onorific"

Curtea Supremă a SUA a dezbăutut, joi, imunitatea penală a lui Donald Trump. Majoritar conservatoare, aceasta a părut să respingă argumentele candidatului republican la Casa Albă.