Descoperirea facuta pe Marte. Dupa 10 ani, agentia spatiala britanica nu mai spera sa il mai gaseasca

Ultimul update: Luni 19 Ianuarie 2015 06:56
Data publicarii: Vineri 16 Ianuarie 2015 16:44
Beagle 2, Marte

Agentia spatiala britanica a anuntat, vineri, ca a descoperit pe suprafata lui Marte locul in care a coborat modulul martian al sondei Beagle 2, declarat definitiv pierdut in urma cu peste 10 ani.

Agentia spatiala britanica a anuntat, vineri, ca a descoperit pe suprafata lui Marte locul in care a coborat modulul martian al sondei Beagle 2, declarat definitiv pierdut in urma cu peste 10 ani, la putin timp dupa ce vehiculul s-a plasat pe planeta rosie, informeaza AFP.

"Modulul martian al sondei Beagle 2, pe care il credeam pierdut din 2003, a fost descoperit, cu antenele partial deschise, pe suprafata planetei, punand astfel capat misterului" care inconjura istoria acestui vehicul spatial de peste un deceniu, a explicat agentia britanica intr-un comunicat de presa.

Citeste si: Descoperire importanta pe Marte: ce au gasit cercetatorii ingropat pe Planeta Rosie

Acel modul, de fabricatie britanica, trebuia sa se aseze pe planeta Marte pe 25 decembrie 2003, dupa o calatorie de sase luni in spatiu, in cadrul misiunii europene Mars Express, insa a disparut complet de pe radarele oamenilor de stiinta. Modulul a fost declarat definitiv pierdut pe 6 februarie 2004.

Sonda europeana Mars Express, prima misiune martiana a Agentiei Spatiale Europene (ESA), a fost lansata pe 2 iunie 2003 de pe cosmodromul Baikonur din Kazahstan, cu ajutorul unei rachete Soyuz-Fregat.

Directorul general al ESA, Jean-Jacques Dordain, considera ca "ceea ce a fost perceput ca un esec in urma cu 11 ani s-a dovedit a nu fi in cele din urma un esec total. Cel putin, a existat o coborare reusita pe Marte".

Citeste si: Imaginea saptamanii la Agentia Spatiala Europeana. Cum arata Romania vazuta din satelit

Misiunea operata de ESA era compusa la origine dintr-o sonda orbitala care transporta sapte instrumente de teledetectie si de observare si de un modul martian, Beagle 2. Acesta din urma era inzestrat cu un instrument de foraj care trebuia sa colecteze, de la o adancime de doi metri, esantioane din solul martian.

Sonda Mars Express si-a inceput observatiile stiintifice, pe orbita, asa cum era prevazut, in ianuarie 2004, studiind atmosfera, structura si geologia planetei.

Beagle 2, Marte Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer

Sursa: Pro TV

Un american spune ca a descoperit imaginea unui sicriu intr-o fotografie realizata pe Marte. Ce le-a cerut celor de la NASA
Decoperirea facuta de Curiosity pe Marte.
Decoperirea facuta de Curiosity pe Marte. "E dovada clara a faptului ca planeta a avut un mediu propice vietii microbiene"