Descoperire importanta pe Marte: ce au gasit cercetatorii ingropat pe Planeta Rosie

Planeta Marte inundatii

Oamenii de stiinta americani au descoperit primele dovezi ca tunelele de sub suprafata planetei Marte au fost create de inundatii masive - o descoperire care poate scoate la lumina rolul apei in istoria acestei planete, scrie huffingtonpost.com.

Cercetatorii americani au folosit un radar cu senzori, aflat la bordul sondei Mars Reconnaissance Orbiter, pentru a crea harti 3-D cu sistemul de canele de sub suprafata campiilor de pe Marte, in regiunea Elysium Planitia.

Descoperirea publicata joi, in revista Science ofera o noua perspectiva asupra zonelor de sub suprafata Planetei Rosii si indica inundatii masive, vechi intr-o perioada in care Marte era asemanatoare unui desert iar clima de aici era mai rece.

Tunelele ingropate in suprafata martiana au ramas ascunse deoarce aceasta regiune a fost una activa vulcanic, fapt care a dus la umplerea lor cu lava cu sute de milioane de ani in urma.

Primele astfel de canele in suprafata martiana au fost descoperite prima data de Mariner 9 in 1971. Cercetatorul Gareth Morgan sustine ca inundatiile care au umplut in trecut cu apa aceste canele martiene au fost cauzate de un rezervor de apa, adanc, eliberat in urma unei explozii vulcanice.

Marte
Primul turist spatial din lume, milionarul Dennis Tito pregateste o misiune spre Marte in 2018
Alertă maximă la Iași după moartea liderului interlop Costel Corduneanu. Planul conceput de poliție, echivalent cu un cod roșu la accidente rutiere: „Suntem mai mulți ca de obicei”

Anul trecut, nava Mars Express a Agentiei Spatiale Europene a reusit sa surprinda niste imagini 3D care arata ca suprafata Planetei Marte a fost afectata de inundatii acum milioane de ani.

Cercetatorii spun ca exista dovezi clare ale inundatiilor puternice de pe Planeta Rosie. Mars Express a descoperit numeroase vai, cratere si dealuri sculptate de inundatii puternice.

Duminică seară s-a prăbușit pe gazon, iar luni doctorii i-au anunțat decesul
Roverul Curiosity, aflat in misiune pe Marte, scos din functiune din cauza unei probleme tehnice

Roverul Curiosity, care este in misiune pe planeta Marte, a fost scos din functiune din cauza unei probleme tehnice care a afectat unul dintre cele doua computere de la bordul sau, scrie Daily Mail

Vizitam Marte in 2018? Dennis Tito, primul turist spatial din lume, a anuntat miercuri intr-o conferinta de presa ca fundatia sa "Inspiration Mars" va lansa o misiune pe planeta Marte peste 5 ani.

FOTO, VIDEO.
FOTO, VIDEO. "Dinozaurul de pe Marte". Ce a fotografiat robotul Curiosity pe Planeta Rosie

O fotografie facuta de robotul Curiosity pe Marte alimenteaza din nou speculatiile privind viata pe aceasta planeta. Mai multe persoane sustin ca in imagine se vede fosila unui dinozaur.

Comisia Europeană a făcut anunțul momentului. Ce trebuie să se întâmple pentru ca România să adere complet la Schengen

Comisia Europeană a publicat, marţi, un raport cu privire la starea Spaţiului Schengen în anul care a trecut. Cu această ocazie, au fost anunțate priorităţile pentru anul următor.

Klaus Iohannis a transmis ministrului Justiției cererile de urmărire penală față de Petre Roman și Gelu-Voican Voiculescu

Administrația Prezidențială a anunțat, marți, că a transmis ministrului Justiției, Alina Gorghiu, conform procedurii, cererile de urmărire penală față de fostul premier Petre Roman și fostul vicepremier Gelu-Voican Voiculescu.

Răsturnare de situație în dosarul în care este judecat Vlad Pascu. Inspecţia Judiciară a cerut suspendarea judecătoarei

Răsturnare de situație în dosarul în care Vlad Pascu, tânărul care a provocat, vara trecută, accidentul de pe litoral, este judecat pentru omor din culpă.