Cristal de 830 de milioane de ani, conținând microorganisme antice, va fi deschis. Care e riscul unei pandemii apocaliptice

Formațiunea Browne din Australia
Great Salt Lake Institute/Youtube

Geologii sunt pe cale de a deschide un cristal de sare vechi de 830 de milioane de ani, despre care cred că ar conține microorganisme antice vii.

Cercetătorii de la Societatea Geoligică a Americii au anunțat descoperirea rămășițelor minuscule de viață procariotă și algă în interiorul unui cristal antic de mineral de tip halit pe 11 mai, conform Daily Mail.

Aceste organisme au fost găsite în interiorul bulelor microscopice de lichid din cristal, cunoscute sub numele de incluziuni fluide, care ar putea servi drept microhabitate pentru ca micile colonii să prospere.

Oamenii de știință din SUA insistă că vor avea grijă

De ce Rusia va pierde în războiul din Ucraina. Un expert chinez în geopolitică explică care sunt cei patru factori principali

Acum, oamenii de știință din SUA vor să deschidă cristalul, pentru a descoperi dacă microorganismele de acum sute de milioane de ani sunt încă în viață și insistă că vor avea grijă.

„Există multă muncă detaliată care s-a petrecut timp de ani de zile pentru a încerca să ne dăm seama cum putem face asta în cel mai sigur mod posibil,” a spus autoarea studiului, Kathy Benison, care este geolog la Universitatea West Virginia, potrivit NPR.

Descoperirea extraordinară a fost raportată inițial în jurnalul științific Geology. Oamenii de știință au analizat incluziunile fluide dintr-o bucată de halit din Formațiunea Browne din centrul Australiei, veche de 830 de milioane de ani și au demonstrat că microorganismele pot rămâne bine conservate în halit timp de sute de milioane de ani.

Decoperirea are implicații pentru viața extraterestră, conform cercetătorilor americani

Astfel, aceștia au concluzionat că descoperirea are implicații pentru căutarea vieții extraterestre, deoarece este posibil ca alte biosemnături similare să fie detectate în sedimente chimice de pe Marte, unde depozite mari de sare au fost identificate ca dovadă a existenței unor rezervoare antice de apă.

Discutând planurile cercetătorilor americani de a deschide cristalul, Bonnie Baxter, biolog la Colegiul Westminster din Salt Lake City, care nu a fost implicată în studiu, a spus că riscul creării unei pandemii apocaliptice este relativ mic.

CITEȘTE ȘI: Când vom fi opt miliarde de oameni pe Pământ. Țările cu cei mai mulți locuitori

Cercetătorii militari chinezi se tem de sateliții lui Elon Musk. Spun că este nevoie de soluții pentru distrugerea lor

NEWS ALERT Zinedine Zidane revine! S-a înțeles cu noua sa echipă
„Un incendiu subacvatic” masiv se întâmplă în oceane. Experții avertizează întreaga omenire

Lumea se confruntă cu un episod masiv de albire a coralilor din cauza temperaturilor record ale oceanelor, a avertizat luni Administraţia Naţională Oceanică şi Atmosferică a SUA (NOAA), informează AFP.

Inversarea procesului de îmbătrânire ar putea fi posibila. Ce spun oamenii de ştiinţă

Un tip de grăsime care se acumulează odată cu îmbătrânirea ţesuturilor poate fi inversată prin exerciţii fizice, au descoperit oamenii de ştiinţă într-o nouă cercetare publicată vineri.

Afinele sunt, de fapt, roșii. Motivul neașteptat pentru care le vedem albastre

Afinele sunt, de fapt, de o culoare roșu aprins, dar noi le vedem albastre datorită unor nanostructuri din stratul lor ceros care împrăștie lumina albastră și ultravioletă, arată un studiu recent. Mai mult, păsărilor le par de-a dreptul ”fosforescente”.

Analiștii militari, despre răspunsul Israelului la atacul cu drone de sâmbătă: „Limitat și strict simbolic”

Limitat și strict simbolic, așa califică experții răspunsul Israelului la atacul iranian de sâmbătă. Acțiunea a vizat o bază militară de lângă Isfahan. în vecinătatea unor instalații nucleare.

Cîrstoiu, întrebat dacă Ciolacu şi Ciucă i-au cerut să se retragă: Nici vorbă. Probabil că va fi o discuţie luni

Candidatul PSD-PNL la Primăria Capitalei, Cătălin Cîrstoiu, a negat informaţiile că liderii coaliţiei, Marcel Ciolacu şi Nicolae Ciucă, i-au cerut să se retragă din cursă, dar a precizat că va avea o discuţie cu aceştia, probabil luni.

Furtuna Renata continuă să facă ravagii în România. În nordul țării a nins viscolit și se circulă în condiții de iarnă

Un nou episod de vreme rea, cu grindină și polei, îi pune în dificultate pe șoferi. Un bărbat și-a pierdut viața într-un accident produs în județul Sibiu.