Chinezii au creat maimuțe modificate genetic. Ce au descoperit în creierul acestora

maimute clonate china
AFP

O echipă de cercetători din China şi Statele Unite a creat maimuţe modificate genetic, purtătoare a unei gene umane importante pentru dezvoltarea cerebrală, şi a constatat că animalele prezentau o dezvoltare a creierului similară oamenilor.

Oamenii de ştiinţă au identificat mai multe gene asociate mărimii creierului primatelor. MCPH1 este o genă exprimată în perioada dezvoltării fetale a creierului. Mutaţiile MCPH1 pot duce la microcefalie, o tulburare de dezvoltare caracterizată printr-un creier de dimensiuni mici, relatează Agerpres.

În cadrul studiului publicat în National Science Review oamenii de ştiinţă de la Institutul de Zoologie Kunming din cadrul Academiei de Ştiinţe din China, Universitatea Carolina de Nord din Statele Unite şi de la alte instituţii de cercetare au anunţat că au reuşit să creeze 11 maimuţe rhesus modificate genetic (opt de primă generaţie şi trei de generaţia a doua) purtătoare a unor copii a genei MCPH1 umane.

Descoperirea făcută în creierul maimuțelor după un tomograf

Conform articolului de prezentare a studiului, examinările prin tomografie computerizată şi analizarea secţiunilor de ţesut au demonstrat un tipar modificat al diferenţierii neuronale şi o maturizare întârziată a sistemului neural, similară cu întârzierea în dezvoltare (neotenie) la oameni.

Neotenia umană reprezintă păstrarea unor trăsături juvenile la adulţi. O diferenţă esenţială între oameni şi primatele non-umane este aceea că, în cazul oamenilor, formarea reţelelor neuronale necesită mult mai mult timp în perioada de dezvoltare, prelungindu-se astfel copilăria.

Totodată, în cadrul studiului s-a constatat că maimuţele modificate genetic prezentau o memorie pe termen scurt îmbunătăţită şi timpi de reacţie mai rapizi în comparaţie cu maimuţele rhesus sălbatice incluse în grupul de control.

Cercetătorii au declarat că un model de maimuţă modificată genetic este practic şi, în mare măsură, poate imita statutul specific uman, notează Xinhua.

În cadrul studiilor viitoare, primatele modificate genetic non-umane ar putea oferi răspunsuri la întrebări importante cu privire la unicitatea oamenilor, precum şi la tulburările neurodegenerative şi comportamentale care sunt dificil de studiat prin alte mijloace, au precizat specialiştii.

NEWS ALERT Kylian Mbappe a primit o ofertă mult mai bună: 700 de milioane de euro!
FOTO. Un craniu gigantic a fost găsit pe o plajă din California. Se presupune că este al unei creaturi marine

Un craniu gigantic a fost găsit pe o plajă din Golful Monterey (SUA) și i-a făcut pe oamenii care l-au văzut să posteze fotografii pe rețelele de socializare, a anunțat un muzeu din California.

Ce cauzează sindromul oboselii cronice: Cercetătorii au descoperit anomalii în creier și sistemul imunitar

Oamenii de știință au descoperit dovezi convingătoare ale unor anomalii în creierul și sistemul imunitar al pacienților cu sindrom de oboseală cronică (SOC), cunoscut și sub numele de encefalomielită mialgică (ME).

„Vrem să oferim oamenilor cea mai bună soluție de transport”. Taxiul zburător. Când și unde va putea fi folosit

Orice șofer blocat în trafic a visat la un moment dat să se ridice spre cer cu tot cu mașină și să scape de aglomerație.

O treime dintre spitale sunt la un pas de colaps din cauza lipsei de finanțare. Pacienții își cumpără singuri medicamente

O treime dintre spitalele României sunt la un pas de blocaj. Au conturile blocate și datorii de milioane de lei, iar din această cauză pacienții își cumpără singuri medicamentele.

Coșul de consum pentru un trai minim decent este în 2024 cu 40% mai scump decât în urmă cu trei ani

Trăim vremuri complicate, iar o familie cu doi copii a ajuns să dea cu 40% mai mult pentru a avea un trai decent față de anul 2020.

Experiment. Cât de puțini bani încasează statul român din pensiunile turistice, pentru că ignoră evaziunea fiscală de acolo

Întrebarea "cu factură sau fără" a devenit regulă în România. Țara noastră se află pe primul loc în Uniunea Europeană la capitolul evaziune fiscală și pe ultimul la colectarea de taxe. Se vede cel mai bine în turism.