Capturarea unui asteroid: NASA a gasit trei candidati potentiali

Autor: Stirileprotv.ro
Ultimul update: Duminica 15 Septembrie 2013 07:01
Data publicarii: Joi 12 Septembrie 2013 13:26
Categorie: Stiinta
asteroid

NASA a gasit trei mici asteroizi care corespund potential criteriilor de marime si de greutate pentru viitoarea ei misiune robotizata ce vizeaza capturarea unui astfel de corp ceresc, a anuntat miercuri un cercetator de la agentia spatiala americana.

"Am gasit in trecut, chiar fara sa cautam, 14 asteroizi care se incadrau in aceasta categorie, cu o marime cuprinsa intre sapte si zece metri, un parametru dictat de capacitatea sacului si a vehiculului care il va tracta", a explicat Paul Chodas, unul dintre cercetatorii principali de la NASA specializati in studierea obiectelor ceresti care trec aproape de orbita terestra.

"Dintre cei 14 asteroizi, am ales trei pe care ii vom analiza in amanuntime pana anul viitor si, daca totul merge bine, acestia vor deveni candidati pentru a fi tinta" acestei misiuni spatiale, a precizat cercetatorul american intr-o conferinta de presa organizata de American Institute of Aeronautics and Astronautics in aceasta saptamana, in orasul San Diego, din statul american California.

Presedintele Barack Obama a dezvaluit aceasta misiune in proiectul sau de buget pe 2014 pentru NASA, pentru care a cerut 100 milioane de dolari.

Savantii americani vor sa "captureze" un mic asteroid, sa il remorcheze si sa il plaseze pe orbita Lunii, unde astronautii vor putea sa vina sa il exploreze si sa preleveze esantioane pe care le vor aduce apoi pe Terra.

Un astfel de program spatial va combina in acelasi timp cercetarile pentru exploatarea resurselor asteroizilor, metodele de deviere a traiectoriei lor in cazul in care aceste corpuri reprezinta o amenintare pentru Terra si tehnologiile care vor usura o viitoare misiune cu echipaj uman pe planeta Marte.

Proiectul va incorpora o noua tehnologie de propulsie electrica solara pentru vehiculul spatial care va captura si va remorca asteroidul.

Misiunea cu echipaj uman catre asteroidul plasat pe orbita lunara va fi realizata cu ajutorul capsulei Orion, aflata inca in faza de dezvoltare, care va fi lansata in spatiu de viitoarea racheta din gama lansatoarelor grele Space Launch System.

NASA a propus un concept de baza pentru aceasta misiune care va fi eleborat la nivel de detalii in anul 2014.

Pentru moment, inginerii si cercetatorii de la NASA continua sa analizeze cele peste 400 de idei si proiecte alternative propuse de industria spatiala, universitati si publicul larg, la cererea agentiei spatiale americane.

NASA va organiza o conferinta tehnica la Lunar and Planetary Institute din Houston, intre 30 septembrie si 2 octombrie, pentru a discuta aceste propuneri.

asteroid Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer