Statul promite taxe si impozite mai mici pentru masinile electrice. In Capitala vor fi 24 de prize
Impozite mai mici pentru bucuresteni si reduceri de taxe pentru companiile de taxi. Asta le promit edilii Capitalei celor care vor sa-si cumpere o masina electrica.
Mai mult, primaria va construi o statie cu 24 de prize in centrul Bucurestiului.
Ideea este buna, spun reprezentantii taximetristilor, dar costurile sunt mari pentru un autoturism electric.
Pe Bulevardul Unirii vor fi amenajate 24 de locuri de parcare, cu 2 module de statii de incarcare a masinilor electrice.
Timp de 2-3 ore, cat vor astepta alimentarea, soferii isi pot rezolva alte probleme, pentru ca dipozitivele vor fi moderne si vor avea conexiune la internet prin wirless.
Municipalitatea vrea sa-i incurajeze pe oameni sa investeasca in masinile care nu polueaza mediul si ii tenteaza cu taxe mai mici.
''Unul din principalii poluatori ai orasului in momentul de fata este sitemul de tax. Dar aceste vehicule pot fi achizitionate doar de operatorii de taxi, se pot acorda facilitati pentru alimentare, in zonele statiilor de taxi sau in parcari si prin reglementarile pe care le va adopta in sensul impozitarii'', declara Ioan Dedu, directorul Directiei de Infrastructura din Primaria Capitalei.
Desi facilitatile se vor aplica si companiilor de taxi, acestea nu sunt convinse sa-si schimbe flota.
Daca ar cumpara, de exemplu, 20 de masini electrice, ar trebui sa plateasca cel putin 500.000 de euro, plus costurile de intretinere.
Investitia ar fi amortizata in cel putin 10 ani, spun taximetristii.
"In prezent, in Romania nu sunt reprezentante care pot sa asigure piese intr-un flux continuu, preferam sa investim in masini autohtone", spune un taximetrist.
Pe piata sunt disponibile 4 modele de masini electrice: cea mai ieftina costa 20 de mii, cea mai scumpa ajunge la 37 de mii de euro.
Exista insa si 4 modele hibride, de la Lexus, Toyota, BMW si Opel.
Renault ofera cea mai spatioasa dintre masinile electrice, cu 5 locuri si un pret de 25 de mii de euro.
Autonomia data de importator este de 170 de kilometri, dar poate scadea, in functie de stilul de condus al soferului si daca se merge cu aerul conditionat pornit. In plus e si foarte silentioasa.
Se poate incarca la o statie speciala sau acasa. Plinul dureaza intre 6 si 9 ore.
Pentru baterie insa, proprietarul va plati o chirie lunaram care porneste de la 78 de euro.
Este singurul producator care percepe bani lunar pentru acumulatori, altfel pretul automobilul ar fi fost mult mai mare.
In Romania sunt inscrise in prezent 100 de masini electrice. Insa, una singura e inmatriculata pe persoana fizica.