CAMERA ASCUNSA. "Razboiul clonelor" pe strazile Capitalei. Cum au fost invadate de taxiuri false
Fiti precauti in ce taxi va urcati pentru ca Bucurestiul este invadat de mii de clone. Din aceasta cauza avem de-a face cu un pericol real, nu cu un scenariu de fictiune.
CUM SUNT PACALITE AUTORITATILE
Pe scurt, unii taximetristi reusesc sa pacaleasca autoritatile si sa-si multiplice autorizatiile pe care le vand pe piata neagra cu cel putin 200 de euro. Din pacate, autoritatile recunosc ca sunt depasite de fenomen.
"M-a pacalit cu 15 lei" se plange un client. Foarte multi clienti au cel putin o experienta neplacuta cu taximetristi. Motivul: avem cateva mii de soferi carora autoritatile capitalei nu le pot ridica licenta. Acest lucru poate fi facut doar de primariile din judetul Ilfov, de care apartin.
Un taximetrist ne explica modul in care se obtin licentele.
Taximetrist: Trebuie sa dea ceva.
Reporter: Cat se da la primarie?
Taximetrist: Nu foarte mult asa. E opt milioane.
Primariile au voie sa autorizeze un taxi la 250 de locuitori. Exista insa comune cu 4000 de locuitori in care au fost eliberate autorizatii cat pentru 50 de mii de oameni.
Taximetrist: "Eu sunt prieten bun cu primarul. S-au epuizat licentele, daca ma duc sa-mi iau licenta mai baga una."
Legea nu-i pedepseste pe responsabili."Nu sunt prea bine clarificate toate lucrurile si in reglementarile urmatoare sigur ne vom apleca si la constrangerile necesare", spune Doru Ciocan, presedinte Autoritatea de Reglementare a Serviciilor.
Daca primarii sunt cinstiti atunci taximetristii isi cloneaza autorizatiile. "Spune ca a intrat in masina prin efractie. Declara pe propria raspundere ca nu mai are niciun act legat de autorizatia de taxi. I se va elibera un al doilea rand de acte. El va declara ca acea masina este avariata si nu vrea sa o introduca pe taxi si vrea pe alta masina", spune Remus Nedelcu, reprezentantul unei asociatii de taximetristi.
Taximetrist: "Imi dai 8 milioane. Ma duc sa-mi iau licenta, vii tu cu masina ta si treci masina pe licenta respectiva."
Un taximetrist clonat nu plateste impozite si este periculos pentru clienti, nu poate fi reclamat si nici nu i se poate retrage autorizatia. Cum nu exista o baza de date a taximetristilor, nimeni nu poate verifica de cate ori au fost copiate documentele. Din pacate, legea care ar face ordine in domeniu sta de cativa ani blocata in Parlament.
CUM SUNT PACALITI CLIENTII
In urma cu doar cateva zile, Stirile ProTV iti prezentau cum sunt pacaliti clientii de catre taximetristii gata sa faca orice pentru a obtine cat mai multi bani pe kilometru.
Cei cu tarife de peste 3 lei au o noua metoda de pacaleala. Soferii isi agata musterii in fata spitalelor si stau cu spatele la portiera pentru ca oamenii sa nu vada exact cat au de dat. Spitalul Municipal din Bucuresti.
La doar 20 de metri de intrarea principala stau parcate trei taxiuri. Foarte comod pentru bolnavii care se deplaseaza greu si cauta o masina ca sa ajunga acasa. La prima vedere, tariful masini este de 1,35 lei.
Doar la prima vedere, pentru ca litera "L" de la finalul cuvantului Legal seamana foarte mult cu cifra 1. Doar cei care sunt vigilenti observa ca urca intr-o masina cu tarif de 3,5. Mai mult, cand sunt intrebati de cost soferii ocolesc raspunsul.
Filmare cu camera ascunsa
Reporter: Ce tarif este acesta?
Sofer: De taxi.
Reporter: M-a pacalit, am crezut ca e 1,35.
Sofer: Da? Era bine. Unde vrei sa mergi?
Reporter: La Dristor.
Sofer: 30 de lei pana acolo.
Reporter: Dar care e tariful dvs?
Sofer: Acela de pe usa.
Tariful de pe usa, inseamna ca in loc de 10 lei, cat costa o cursa de la Spitalul Municipal pana la Dristor platiti de 3 ori mai mult. Explicatia este de-a dreptul naucitoare.
Sofer: Nu toti taximetristii sunt prosti sa va plimbe degeaba. Suna, mai, la 112, sa chemi salvarea, ca e mai ieftin. Te pacaleam.
Reporter: De ce sa ma pacaliti?
Sofer: Pai, ma pacalesti tu pe mine?!
Reporter: Sunt curios, cum aveti acest 1,35.
Sofer: Nu mai fi curios.
Reporter: Dar de ce?
Sofer: Curiosii mor repede.
Am incercat sa aflam punctul de vedere al dispeceratelor afisate pe masinile respective, insa la numerele de telefon de pe portiera nu raspunde nimeni. Autoritatile din Bucuresti sustin ca metoda literei L este ilegala.
"In cazul in care vom descoperi elemente care duc in eroare cetatenii vom lua masurile care se impun si masurile merg pana acolo incat se poate retrage autorizatia si dispeceratul operatorilor", spune Ioan Dedu de la Directia de Transporturi Bucuresti.
Citeste si: Lovitura fatala pentru Dacia. Aceasta este masina care va pune la pamant brandul romanesc. VIDEO