Studiu: Romanii merg la hipermarketuri in special pentru alimente. Cum arata cosul de cumparaturi


Ultimul update: Duminica 03 Noiembrie 2013 07:04
Data publicarii: Joi 31 Octombrie 2013 12:59
Categorie: Stiri Sociale
cumparaturi

Alimentele reprezinta peste 68% din cumparaturile romanilor in hiper si supermarketuri, potrivit unui studiu realizat de RetailZoom in cele mai mari zece judete.

Studiul a analizat vanzarile retelelor de retail Carrefour, cora, Mega Image, Penny Market, Metro Profi, Billa si Inmedio din judetele Bacau, Timis, Sibiu, Ilfov, Iasi, Brasov, Prahova, Cluj, Constanta si din Bucuresti in primele noua luni ale anului.

La nivel national, in perioada analizata, media ponderii detinute de alimente in cosul de cumparaturi al romanilor a fost de 68,6%, a tutunului de 9%, a produselor nealimentare (haine, jucarii, carti, electronice si electrocasnice, articole pentru casa, etc) de 11% si a produselor pentru bebelusi, pentru ingrijirea casei si cosmetice de 11,3%.

In prima parte a clasamentului, cu ponderi peste medie la alimente se regasesc locuitorii din Bacau (68,2%), Bucuresti (68,3%), Brasov (68,3%) si Prahova (68,9%).

La polul opus, locuitorilor din judetul Sibiu li se alatura cei din Iasi, in cosul carora alimentele reprezinta 65,2%, clujenii cu 65,5%, locuitorii din Ilfov, cu 67,1%, si cei din Constanta, cu 67,8%.

Sibienii detin locul fruntas la categoria tutun, care are o pondere de 13,9% in cumparaturi, mai mult decat produsele nealimentare sau cele de ingrijjire a casei si cosmetice. Sibiul este urmat in acest clasament de Ilfov - 11,5%, Prahova - 10,5%, Timis -10,1%, Constanta - 10%, Bacau - 9,7% si Cluj - 9,8%.

Locuitorii din Brasov sunt cei care aloca cei mai putini bani pentru produsele din tutun, respectiv 7%. De asemenea, tutunul are o pondere sub 9% si in cosul de cumparaturi al populatiei din Iasi - 7,3% si Bucuresti - 8,9%.

Produsele nealimentare au cea mai mare pondere in cosul locuitorilor judetului Iasi - 15,4%, dar si in cel al populatiei din Cluj - 13,3%, Brasov - 13%, Sibiu - 11,9%, Constanta - 11,8% si Bucuresti - 11%.

Locuitorii din Prahova aloca cel mai mic buget pentru produsele nealimentare, de 9,8%, ponderi sub medie inregistrandu-se si in Bacau - 10,9% si Timis - 10,8%.

Pentru produsele pentru bebelusi, de ingrijire a casei si cosmetice, locuitorii din Iasi aloca 12% din cosul de cumparaturi, fiind urmati de cei din Capitala - 11,9%, Brasov - 11,7%, Bacau - 11,5% si Cluj - 11,4%.

La polul opus se afla locuitorii judetului Timis, in cosul carora produsele de pe acest segment detin o pondere de doar 9%. Ponderi sub media la aceasta categorie se inregistreaza in Prahova - 10,8%, Sibiu - 10,5%, Constanta - 10,5% si Ilfov - 10,1%.

De asemenea, compania analizeaza mai detaliat obiceiurile de cumparare a alimentelor in patru dintre cele mai importante orase din Romania, respectiv Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca si Iasi.

Astfel, in Capitala 18,8% din cumparaturi sunt reprezentate de legume si fructe, 14,1% de lactate, 14% de carne, 13,8% de bauturi racoritoare, 12,5% de alimente proaspete, 9,8% de bauturi alcoolice, 9,8% dulciuri si 3,1% produse congelate.

Cosul locuitorilor din Brasov cuprinde 21% legume si fructe, 12,5% lactate, 14,8% carne, 13,1% bauturi racoritoare, 10,1% alimente proaspete, 11,9% bauturi alcoolice, 7.8% dulciuri si 3% produse congelate.

Pentru clujeni, cosul de cumparaturi este format in proportie de 20,4% de legume si fructe, 14% lactate, 12,5% carne, 13,5% bauturi racoritoare, 10,6% alimente proaspete, 11,9% bauturi alcoolice, 8,2% dulciuri si 3% produse congelate.

In Iasi, legumele si fructele reprezinta 22,2% din cumparaturi, lactatele 9,7%, carnea 12,8%, bauturile racoritoare 12,8%, alimentele proaspete 11,8%, bauturile alcoolice 12,6%, dulciurile 7,9% si produsele congelate 3,7%.

RetailZoom este o companie multinaționala de cercetari de marketing prezenta in peste 15 țari din Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa. in Romania este prezenta de doi ani si realizeaza retail audit si analize de preț si promovare pentru 270 categorii.

Sursa: Mediafax

Secretul din spatele produselor semipreparate, preferate de 25% dintre romani in 2013
Studiu: Sapte din zece romani folosesc Internetul in decizia de a cumpara un produs
Carrefour Romania si-a facut hipermarket online si incepe vanzarile pe internet
VIDEO PROTVPLUS.RO