Studiu: Sapte din zece romani folosesc Internetul in decizia de a cumpara un produs
Sapte din zece romani spun ca internetul a devenit un instrument foarte util in decizia de a cumpara un produs, potrivit unui studiu realizat de GfK Romania.
"Accesarea site-urilor de comparare a preturilor, consultarea online a descrierilor detaliate ale produselor si a recenziilor altor cumparatori, schimbul de informatii din retelele sociale, toate acestea sunt activitati desfasurate din ce in ce mai mult in vederea luarii celei mai bune decizii de cumparare, care sa aduca cea mai mare valoare cumparatorului", a declarat, intr-un comunicat, Raluca Raschip, Consumer Goods & Retail Director GfK Romania.
In afara de mediul online, treptat se dezvolta si alte medii de interactiune, cum ar fi cel prin intermediul smartphone-urilor.
Potrivit GfK, in prezent smartphone-ul este folosit cu precadere pentru a compara preturi (44% dintre detinatorii care s-au informat online sau au cumparat online in ultimele sase luni), pentru a cauta informatii si recenzii (42%) si pentru a localiza magazine (42%), dar a inceput sa fie utilizat si pentru verificarea disponibilitatii unui produs (31%) sau scanarea de coduri QR (22%).
"Daca pana nu de mult magazinele si mediile traditionale de comunicare erau principalele surse de informare in vederea luarii deciziei de cumparare, in prezent Internetul este utilizat pe scara larga. (...) in acest mediu in care cumparatorul este mult mai constient de instrumentele pe care le are la indemana si mai implicat in procesul de cumparare, utilizand tot mai multe parghii pentru a maximiza valoarea pe care o obtine, devine tot mai dificil pentru producatori si pentru retaileri sa pastreze un nivel de loialitate ridicat", se mentioneaza in studiu.
In Romania, penetrarea Internetului a crescut constant in ultimii ani, atingand 53% la nivel national si 63% la nivel urban in randul persoanelor cu varsta de peste 15 ani in aprilie 2013.
In acelasi timp, apetitul romanilor pentru tablete si smartphone-uri este in continua crestere, smartphone-urile ajungand la o pondere de 25% din totalul pietei de telefoane mobile in unitati in 2012, iar numarul de tablete vandute a crescut de aproape cinci ori, arata GfK.
Studiul GfK FutureBuy este reprezentativ pentru populatia utilizatoare de Internet din mediul urban, cu varste intre 15 si 45 de ani. Cercetarea a fost desfasurata online pe un esantion de 600 de respondenti.