Românii se plâng că le e greu, dar cumpără mai mult ca niciodată. Produsele de înfrumusețare, cele mai căutate
În ciuda unui an greu, cu inflație mare și energie scumpă, românii sunt interesați să-și îmbunătățească standardul de viață. În primele zece luni ale anului, vânzările de bunuri de larg consum au crescut, în primul rând ca valoare, dar și ca volum.
Cea mai mare cerere a fost la produse care ne oferă mici plăceri, cum sunt cele pentru înfrumusețare și snacksurile.
În piețe și magazine a început agitația specifică sărbătorilor de iarnă.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Raluca Paraschiv, cumpărător: ”Eu sunt genul care mereu îmi doresc să fac schimbări, și acasă, chiar dacă nu mi se strică ceva, mă plictisesc de lucruri sau apar lucruri noi și doresc să le schimb, că așa sunt eu”.
Femeie: ”Toată lumea vrea să se înnoiască cu ceva”
Vânzător: ”Lumea și-a făcut proviziile din noiembrie deja, acum mai iau așa, să zic așa să se liniștească sau să-și completeze ce nu au”.
Vânzările de produse pentru înfrumusețare au crescut cu 25%
Simona Topârceanu, din Timișoara, ne spune că acum cumpără mai mult ca oricând.
”Reporter: Astăzi, de exemplu, ce ați cumpărat?
Simona Topârceanu: Ei, asta chiar e o indiscreție... O sticlă de băutură pentru soțul meu de Crăciun, niște chestii așa mici”.
În primele 10 luni ale anului, în ciuda scumpirilor, românii au cumpărat din marile rețele comerciale cu 3,1% mai multe bunuri de larg consum, arată o analiză a unei companiei de cercetare de piață.
CREȘTEREA ÎN VOLUM A VÂNZĂRILOR ÎN MARILE LANȚURI COMERCIALE IAN. - OCT. 2022
produse pentru înfrumusețare +25%
băuturi nealcoolice +11%
produse pentru copii +11%
snackuri +9%
mâncare pentru animale de companie +6%
carne și pește +3%
mâncare semipreparată +3%
SURSA: RETAIL ZOOM
Cele mai mari creșteri au fost la produse de înfrumusețare, snacksuri, băuturi nealcoolice și lucruri pentru copii. Animalele noastre de companie au consumat cu 6% mai multă hrană.
Totul s-a scumpit, dar și salariile s-au mărit, recunosc clienții.
Bărbat: ”Nu mai știu cu cât la sută au crescut, cu 25, cam 25%”.
Bărbat: ”Bugetul a mai crescut puțin, e mai bine”.
Românii stau cel mai bine din regiune la cumpărături
Potrivit Eurostat, consumul individual efectiv înregistrat anul trecut de gospodăriile din România a ajuns la 84% față de cel mediu al Uniunii Europene și stăm cel mai bine din regiune.
Spre deosebire de noi, bulgarii consumă 65% față de media europeană, ungurii 70%, iar croații 72%.
Indicele reflectă bunăstarea populației și ține seama de toate achizițiile de bunuri și servicii, cât și de cheltuielile guvernamentale pentru educație și sănătate.
CONSUMUL INDIVIDUL EFECTIV PER CAPITA
2010 - 48%
2011 - 53%
2012 - 55%
2013 - 57%
2014 - 57%
2015 - 58%
2016 - 61%
2017 - 68%
2018 - 70%
2019 - 79%
2020 - 80%
2021 - 84%
SURSA: EUROSTAT
În urmă cu 10 ani, ne permiteam doar jumătate din ce avea un cetățean mediu din Uniunea Europeană. Între timp, am recuperat bună parte din decalaj.