Black Friday 2022. Care au fost cele mai „neobișnuite” comenzi
Românii și-au umplut coșurile de cumpărături de „Black Friday”. În ziua cu cele mai mari reduceri, mulți au început pregătirile pentru sărbătorile de iarnă.
Au luat și carne de porc, nu doar laptopuri, televizoare sau parfumuri. De „Black Friday”, cel mai mare comerciant online din România a vândut produse de peste 644 de milioane de lei. Numeroase magazine continuă promoțiile toată luna.
Cea mai mare comandă pe care a avut-o unul dintre comercianții online a fost de 144 de produse, de la electrocasnice, cosmetice, produse de băcănie sau sport și a costat aproape 12 mii de lei. Cea mai scumpă a fost însă o casă cu 4 camere și două băi - 146.895 de euro.
Comenzile plătite online au depășit 800 de mii, adică peste 400 de milioane de lei. Dintre ele, 89% au fost achitate integral. Plata în rate a crescut față de anii trecuți cu 8% - dintre comenzile de Black Friday 11% au fost achitate astfel.
Elena Gheorge, country manager PAY U: „Totalul tranzacțiilor procesate în ziua de Black Friday au fost de 782 de mii de tranzacții, cu o creștere anuală de 20%, iar valoarea acestor tranzacții au fost de 402 milioane ron cu o creștere anuală de 13%”
Andrei Perianu, cofondator platformă financiară: „Oamenii sunt foarte conștienți că dobânzile sunt foarte mari, iar plățile cu cardul de credit în rate fără dobândă te duc către dobândă 0, deci economia este semnificativ mai mare față de anii trecuți. Oamenii amână unele cumpărături pentru perioada asta. Au stat, au așteptat pentru că li s-a părut că contextul e mai dificil, au așteptat să beneficieze de deal-urile de Black Friday.”
Au fost și cereri mai puțin obișnuite. Pe o singură platformă clienții au comandat 35 de tone de carne de porc, 565 de servicii medicale şi peste 2 mii de nopți de cazare. În topul preferințelor au rămas produsele de băcănie, jucăriile, parfumurile și produsele pentru casă. Românii au făcut în medie 554 de comenzi pe minut, conform celei mai mari companii procesatoare de plăți online cu cardul din România.
Tânără: „Mi-am luat ochelari.”
Reporteri: „Ce reducere ai avut la ei?”
Tânără: „De 30%.”
Femeie: „Un set de căști bluetooth, 50 de lei de la 150, ceva mișto.”
Alte magazine au început promoțiile deja de la finalul lunii octombrie, iar ofertele continuă și zilele viitoare.