Romanii fac zilnic cumparaturi online de 5 milioane de euro. Topul produselor vandute cel mai bine pe internet
Cinci milioane de euro pe zi - atat au cheltuit, in medie, romanii pe internet, anul trecut. Cel mai bine s-au vandut electrocasnicele si electronicele.
Dar decoratiunile interioare au cea mai mare crestere in preferintele cumparatorilor din fata calculatorului. Asa ca, cele 5.000 de magazine active in mediul online au numarat venituri de 1,8 miliarde de euro, cu 30 de procente peste 2015.
Din 19,4 milioane de romani, cat este populatia tarii in prezent, 11,2 milioane au acces la internet.
Topul cumparaturilor pe internet facute de romani a ramas, cumva, asemanator cu cel de anul trecut. E important de remarcat ca electrocasnicele raman pe primul loc. Fashion, adica hainele si cosmeticele, pe locul al doilea. Cresc foarte mult cumparaturile de mobila si decoratiuni interioare, care sunt pe 3 si articolele pentru copii.
Iata sumele date de romani la fiecare tranzactie in medie. In top este tranzactia pentru electro IT, undeva la 600 de lei, in scadere, la fel ca toate celelalte, fata de anul trecut. Aici am putea spune ca scaderea TVA-ului a contribuit la asta. Singura cheltuiala in crestere este cea pentru decoratiuni interioare. Haideti sa vedem mai exact ce s-a intamplat pe piata de comert online de-a lungul timpului. Din 2006, cand rulajul era de doar 77 milioane de euro, pana prin 2012, a tot urcat incet si iata ce se intampla acum: e o crestere spectaculoasa, pana la 1,8 miliarde de euro intr-un singur an.
Suma de 1,8 miliarde de euro inseamna doar cumparaturi de produse, potrivit specialistilor de la GpEC, organizatia care monitorizeaza comertul online de la noi.
Andrei Radu, Founder & CEO GPeC: "Ritmul de crestere in ultimii cativa ani de zile a fost de 30%. Anul trecut au existat niste cresteri, sa zicem semnificative, in zona platilor online prin card fata de ceilalti ani."
Valoarea medie pe tranzactie este de 50 de euro.
Traficul de mobil genereaza jumatate din vizitele celor mai mari zece site-uri de comert. Nemultumirile clientilor apar de cele mai multe ori din cauza curierilor.
Andrei Radu, Founder & CEO GPeC: "Ritmul de crestere al pietei de e-commerce este mult mai accelerat decat modul in care ei se pregatesc si isi maresc flota si lucreaza cu resursa umana."
In medie, un roman a facut 8,4 cumparaturi anul trecut, fata de 8 achizitii in 2014.