România se mobilizează și mai mult. ”Call Center de Solidaritate” cu Ucraina
Organizațiile Geeks for Democracy și Impact Hub Bucharest au anunțat că lansează un ”Call Center de Solidaritate” cu Ucraina, care va fi funcțional din 10 martie, inclusiv în limba ucraineană.
Citește aici LIVE UPDATE | Războiul din Ucraina. Ultimele informații
Potrivit unui comunicat, peste 400 de persoane au răspuns apelului de voluntariat, iar 75 dintre acestea sunt pregătite, o parte și cu cunoștințe de limba ucraineană, pentru a răspunde la numărul de telefon 0377.300.300 apelurilor celor forțați de război să părăsească Ucraina.
Vorbitorii de limba ucraineană și rusă care vor să devină voluntari în proiect se pot înscrie accesând https://taras.g4d.ro/
”Inițiativa aceasta este răspunsul nostru la invazia Rusiei în Ucraina și declanșarea crizei umanitare, fiind parte din mobilizarea societății civice din România ca răspuns prompt de sprijin pentru refugiații care au trecut granițele țării. Conform datelor din acest moment, peste 82.000 de refugiați au rămas pe o perioadă nedeterminată în țară, iar peste 3200 au solicitat azil în România.
Nevoile imediate ale celor care intră în România sunt legate de transport, cazare, produse alimentare/ îmbrăcăminte sau servicii medicale, iar asociațiile prezente la fața locului gestionează cu greu cazurile, mai ales în lipsa translatorilor.
Call Center-ul de Solidaritate vine ca un răspuns adiacent ce își propune să medieze nevoile refugiaților pe termen mediu și lung, astfel încât să scaleze eforturile autorităților.și asociaților implicate” - se arată în comunicat.
Cei care vor apela numărul 0377.300.300, începând cu 10 martie, au posibilitatea de a obține zilnic, între orele 8-22, informațiile de care au nevoie de la voluntari în română, engleză și ucraineană.
Solicitările vor fi adresate spre soluționare către organizațiile dedicate și către instituțiile publice responsabile pentru probleme ca: Transport pe teritoriul României și internațional / Cazare pe teritoriul României / Servicii medicale gratuite de stat și private / Legislație și proceduri pentru obținerea documentelor, de angajare sau pentru a intra în sistemul educațional etc.
Call center-ul va funcționa zilnic între orele 8-22, iar voluntarii vor lucra în schimburi din locația de la Impact Hub, urmând ca pe viitor, în funcție de nevoi, să implice și voluntari remote (de la distanță) care pot oferi servicii de research, traducere, preluare informații etc.