Marile case de modă fac bani din folclorul românesc. Vesta pusă în vânzare de un brand american
Portul nostru popular este şi sezonul acesta sursă de inspiraţie pentru casele de modă celebre, fără să specifice însă acest lucru.
Tocmai de aceea comunitatea care promovează artiştii locali şi motivele autentice spune că avem nevoie de legislaţie şi de ajutor din partea statului care, din păcate, nu reuşeşte de câţiva ani să înregistreze ia la ''Unesco''.
Vesta pusă în vânzare de o casă de modă americană pare copia fidelă a pieptarului cu bumbi şi ciucuri de pe Năsăud.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Peste graniţe un pieptar s-a vândut cu 4392 de euro, în timp ce la noi în ţara meşterii populari spun că nu ar primi mai mult de 350 de euro.
Originalul l-am găsit în casa Virginei Linul o artizană recunoscută internaţional pentru operele sale în pânză şi piele.
Virginia Linul, meşter populat şi doctor în etnografie: "S-au inspirat de pe modelele noastre tradiţionale pentru că noi în portul popular românesc avem atâta bogăţie şi frumuseţe încât toţi designerii lumii se inspiră din modelele noastre tradiţionale. Problema e că nu ne recunosc identitatea noastră, nu recunosc că sunt modele româneşti, de inspiraţie românească".
Mai mult, designerul Stephanie von Watzdorf a recomandat-o ca fiind o haină ţigăneasca şi nu una românească autentică.
Din păcate, noi nu avem o strategie prin care să ne protejăm şi sa promovăm folclorul atât de apreciat în afară astfel încât artizanii noştri să aibă şi ei un câştig mai mare.
Andreea Tănăsescu, La Blouse Roumaine"Am pus o întrebare retorică. Cred că e momentul sa ne dăm noi credit nouă. Dacă noi nu facem ceva, cazurile acestea se vor înmulţi."
Anul trecut a fost un alt scandal în jurul unei haine tradiţionale româneşti, copiată de Tory Burch, care abia după ce comunitatea LA BLOUSE ROUMAINE a făcut sesizări, a recunoscut că s-a inspirat din folclorul românesc. Iar casa de modă Dior s-a inspirat dintr-un cojoc bărbătesc din Maramureş. Aşa a luat naştere campania Bihor, nu Dior, menită să atragă atenţia asupra plagiatului.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Sursa: Pro TV
Etichete: traditie, ia romaneasca, case de moda, port popular, inspiratie,
Dată publicare:
21-11-2018 18:49