Record chiar si pentru Romania. Cat castiga un constructor fara sa faca 1 metru de asfalt in 2011

×
Codul embed a fost copiat

Ce-ati spune de 10 milioane de euro, in primele sase luni. Recordul le apartine americanilor de la Bechtel, care desi au retras oamenii si utilajele de pe santierele din Transilvania, trimit facturi grase la plata.

Nu este de mirare ca Ministerul Transporturilor i-a chemat din nou la masa negocierilor.

Din campurile de la Cluj, americanii au plecat incet, dar sigur in ultimele luni. Asta dupa ce au dat gata doar 52 de kilometri de la Campia Turzii la Gilau, pentru care au incasat de patru ori mai mult decat in Albania, peste 1,3 miliarde de euro.

Pretul corect este la noi de aproape 20 de milioane de euro per kilometru. Profitul trage la Bechtel chiar si cand nu lucreaza. Vorbim despre factura lunara de un milion de euro plus TVA pentru paza, chirii sau electricitate.

Statul roman plateste lunar companiei americane sume uriase de bani pentru mormane de piatra si pamant care asteapta sa fie mutate sau pentru fiare ce ruginesc in structurile de beton.

Citește și
Autostrada Transilvania
Americanii, socati de preturile cerute de Bechtel Romania pentru Autostrada Transilvania
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Statul mai are datorii de 114 milioane de euro pentru lucrarile din 2010, asa ca americanii isi asteapta banii pe santiere din strainatate. Campul din Savadisla, unde isi au sediul, pare pustiu.

Nu e de mirare ca Ministerul Transporturilor incearca zilele acestea sa renegocieze din nou contractul total dezavantajos. Scenariile sunt trei. Unu, Bechtel continua sa stea si sa incaseze un milion si jumatate de euro fara sa faca nimic. Doi, le platim datoriile si revin la munca la preturile mari cu care ne-au obisnuit. Sau trei, rupem contractul cu riscurile de rigoare.

Desi multi si-ar dori rezilierea, adevarul este ca ar fi o catastrofa financiara cu penalitati de sute de milioane de euro pentru stat. Mai mult, nu am avea voie sa redeschim lucrarile cu alt constructor timp de doi ani.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
Citește și...
Autostrada pe hartie, praf in realitate. Cat ne costa blocajul Autostrazii Transilvania
Autostrada pe hartie, praf in realitate. Cat ne costa blocajul Autostrazii Transilvania

Pana sa termine de negociat cu firma americana Bechtel pretul corect pentru continuarea lucrarilor, statul roman va trebui sa plateasca firmei americane o factura substantiala exact pentru aceasta perioada, in care americanii au stat degeaba.

Americanii, socati de preturile cerute de Bechtel Romania pentru Autostrada Transilvania
Americanii, socati de preturile cerute de Bechtel Romania pentru Autostrada Transilvania

CNADNR a trimis o scrisoare Bechtel SUA prin care a solicitat informatii despre derularea contractelor similare celui aflat in derulare cu statul roman. In scrisoare se arata ca Romania doreste retragerea Bechtel de pe santierul Autostrazii Transilvania.

Bechtel se muta in Kosovo. Cat ne-au costat 7 ani si 52 de km de autostrada
Bechtel se muta in Kosovo. Cat ne-au costat 7 ani si 52 de km de autostrada

Cu o floare nu se face primavara, nici cu 300 de muncitori autostrada. Firma Bechtel a decis sa mute o parte dintre utilajele de la noi in tarile unde a prins contracte pentru alte autostrazi.

Recomandări
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului

Comisia Europeană a aprobat o măsură a statului român în valoare de 790 de milioane de euro pentru acoperirea costurilor excepţionale generate de închiderea a patru mine de cărbune necompetitive din Valea Jiului.

Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”
Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”

Preşedintele regiunii spaniole Valencia, Carlos Mazon, a recunoscut vineri că au existat ”erori” în gestionarea inundaţiilor dramatice de luna trecută, şi a prezentat ”scuzele” sale pentru întârzierile în ajutorarea sinistraţilor, relatează AFP.

CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB
CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB

Estimarea de creștere economică a României a fost recalculată la Comisia Europeană, cu mult sub valoarea stabilită inițial. Pentru 2024, estimarea de creștere economică a României a fost revizuită de la 3,3 la 1,4%.