Produse ieftine, marca proprie - solutia farmaciilor pe timp de criza
O solutie de criza salveaza vanzarile in sectorul farmaceutic. Dupa modelul hipermarketurilor si lanturile de farmacii au introdus pe piata produse ieftine, marca proprie.
Iar afacerea merge ca pe roate, pentru ca romanii vaneaza tot ce e ieftin si in farmacii, nu doar in magazine.
Sampon, crema de ras, pasta de dinti, alcool sanitar, toate aceste produse fac parte din gama low cost, destinata persoanelor cu venituri reduse.
Asa se explica si de ce vanzarile arata bine dupa trei luni de cand au fost lansate aceste produse.
In topul vanzarilor, care in unele cazuri arata cresteri de 270% de la o luna la alta, se afla testele de sarcina, termometrele, sapunul, pasta de dinti, samponul, betisoarele pentru urechi, acetona si alcoolul sanitar. Unde sunt facute? In fabrici mici din Romania, Grecia, Bulgaria si China.
Asadar, consumatorul alege acum un pret care in unele cazuri poate fi si de 10 ori mai mic. Calitatea va fi cea care va face diferenta.
Cat despre viitorul marcilor proprii, analistii au pareri diferite. Cei mai multi cred ca ele se vor vinde bine si dupa relansarea consumului pentru ca oamenii vor fi invatat lectia chibzuintei.