"Politia cumparaturilor online", in Romania. Ce se intampla cu site-urile care livreaza produse ce arata diferit in realitate
La vremuri noi, idei noi. Cum tot mai multi romani isi fac cumparaturile de pe internet, o asociatie care aduna cei mai mari jucatori din comertul virtual vrea sa infiinteze o asa-zisa "politie a cumparaturilor online".
Site-urile corecte vor primi, in urma unei investigatii, un calificativ de incredere pe care il pot pierde insa daca nu livreaza marfa la timp sau daca de Black Friday, de exemplu, vand produse care nu mai exista pe stoc.
Desi nu am ajuns la nivelul americanilor, unde pozele cu titulatura "ce am comandat si ce am primit" ajung virale, si romanii, pana acum novici intr-ale cumparaturilor pe net, incep sa adune nemultumiri.
"Felicitari mie", scrie o romanca si ne arata un pulover mult diferit de cel pe care il astepta.
Cele mai multe plangeri se aduna insa in perioada Black Friday, cand comerciantii vand intr-o zi cat altii intr-o luna. Anul trecut s-au adunat 3000 de sesizari.
"Comenzi neonorate, caracteristici diferite, pret diferit. Se asteptau sa primeasca o haina de o anumita culoare, un anumit produs de anumite dimensiuni. Pixeli sunt diferiti pe tableta sau telefon fata de cei de pe site", spune directorul ANPC.
O asociatie care aduna cei mai mari jucatori din comertul online, impreuna cu Agentia Nationala pentru Protectia Consumatorului, creaza acum un sistem care ii confirma clientului ca pagina de pe care vrea sa cumpere este una serioasa, care nu ii va livra surprize.
Site-ul va avea un insemn, trustmark, recunoscut la nivel european. Acesta poate fi obtinut numai daca pagina indeplineste mai multe criterii. Trebuie sa anunte exact stocul si timpul de livrare, caracteristicile produsului, sa aiba o sectiune pentru sugestii si reclamatii, despre pret si conditii de returnare.
"Daca exista o taxa de livarare care tine de numarul de kilometri, sa fie informat ca taxa de livrare este: una fixa si una in functie de distanta pana la client", spune directorul Asociatiei comerciantilor online.
In situatia in care nemultumitii fac plangere, asocatia care a acordat marca ii va cere in prima etapa vanzatorului sa-si rezolve problmea. Trei luni acesta este verificat si daca recidiveaza, i se retrage calificativul. Atentie, acest certificat nu este obligatoriu!
Sursa: Pro TV
Etichete: internet, cumparaturi online, calificative,
Dată publicare:
16-03-2017 18:17