Peste 50% din elevii români au nevoie, zilnic, de cel puțin 3 ore pentru a-și face temele
În România, temele pentru acasă sunt deseori un mod de a-i pedepsi şi controla pe elevi, o uriaşă sursa de stres pentru profesori şi un motiv permanent de nelinişte pentru părinţi.
Peste 70 de mii de şcolari, părinţi şi dascăli, care participă la un sondaj naţional, par să transmită Ministerului Educaţiei acelaşi mesaj: la capitolul teme, este o lipsă totală de coerență, între cât au de lucru copiii, ce aşteptări au dascălii şi cum se implică familia. Când vine vorba de a împărţi vina, fiecare indica, desigur, pe altcineva.
Doar un elev din 10 spune că îi este suficientă o oră pentru a-şi scrie temele în fiecare zi. Peste jumătate ar avea nevoie de până la 3 ore pentru rezolvarea acestor sarcini. O altă treime din elevi aloca peste 3 ore. Iar acestea sunt doar temele obligatorii, pentru că multe cadre didactice le oferă cu generozitate elevilor lor aşa-numitele "vitamine".
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Vitaminele sunt teme suplimentare, percepute adesea că o corvoadă. Iată o mărturie care apare în sondaj:
Elev: "Doamna noastră de matematică dă "vitamine" care trebuie neparat rezolvate de la o săptămână la alta. Uneori sunt şi 60 de exerciţii!"
75 la sută dintre elevi şi 8 din 10 părinţi cred că temele sunt obositoare, deşi doar o treime dintre profesori cred că îşi suprasolicită şcolarii. Însă pe site-ul Ministerului sunt confesiuni alarmante. O elevă a scris că atunci când primeşte un exerciţiu greu "e ca şi cum profesoara mi-ar spune că mai am doi ani de trăit."
Ilona Enea, profesor de Română: "N-am întâlnit pe nici unul dintre colegii mei de cancelarie care să spună că dau foarte multe teme. Din contră, răspunsul este -"au primit un singur exerciţiu şi nici pe acela nu l-au lucrat."
Adevărul e probabil la mijloc. 20% dintre copii nu primesc niciun ajutor în verificarea temelor. Caută sprijin, însă nu la familie.
Din nefericire, spun unii profesori, există acest prieten înșelător- calculatorul- către care elevii aleargă atunci când au teme. Uită de manuale, caiete de notiţe, dicţionare. Copiază referate gata făcute, deşi sunt jalnice. Iau definiţii scoase din context din dicţionare online. Iar mai nou există şi pagini dedicate, unde găsesc rezolvarea tuturor exerciţiilor din manualele lor.
Pe baza sondajului naţional este posibil să intre în lucru un act normativ, care să reglementeze timpul şi rolul temelor pentru acasă.
Sursa: Pro TV
Etichete: romania, profesori, elevi, teme, materii, vitamine, control,
Dată publicare:
14-12-2017 19:15