Nu, indiferentei! Donati 20% din impozitul pe profit institutiilor sanitare
Intr-o Romanie fara spitale si fara bani de medicamente, nu stim sa ne ajutam singuri. Desi de cinci ani de zile Codul Fiscal le da voie managerilor sa faca acest lucru, prea putini inteleg sa si vireze aceste sume.
Din pacate, doar cativa manageri de companii au inteles ca in loc sa dea banii la stat pot ajuta sa traiasca sute de copii si adulti care sufera de leucemie, forme grave de cancer ori au nevoie sa ajunga in strainatate pentru tratament.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Potrivit procedurii din Codul Fiscal, patronii trebuie doar sa-si aleaga proiectele in care cred si sa semneze contracte de sponsorizare cu organizatiile non-profit prin care declara ca sunt de acord sa directioneze 20% din impozitul pe profit la finalul anului.
Este important ca firmele mari si micro-intreprinderile sa doneze acesti bani cel mai tarziu in decembrie, altfel banii se pierd in buget, iar spitalele raman sarace.
Potrivit ANAF, in 2008 firmele au donat 120 de milioane de euro.
Martori muti la suferinta acestor prunci si a parintilor lor, medicii pot doar sa constate ca au mare nevoie de ajutor. "Daca am avea inca cel putin doua boxe sterile, numarul de transplante pe care l-am putea face pe an ar fi cam de 60", spun medicii.
In acest caz, un manager care doneaza aproximativ 1600 de euro din impozitul pe profit poate salva un pacient. Cu 160.000 de euro punem deja in balanta 60 de vieti.
"Suma donata se scade din impozitul datorat la stat. Nu inteleg de ce se feresc unele companii. Nu au existat probleme pentru companiile care au facut astfel de sponsorizari", crede un consultant financiar.
Pentru toti cei interesati, suma destinata sponsorizarii nu poate depasi 0,3% din cifra de afaceri a companiei pe anul 2009.