Lansat cu 9 luni intarziere, trotuarul rulant din Gara de Nord si Gara Basarab va fi pazit non-stop
Ultima parte din proiectul "Pasajul Basarab" a fost data duminica in folosinta dupa un "travaliu" mai lung: 9 luni de intarziere fata de termenul stabilit.
Este vorba despre un trotuar rulant, care face legatura intre Gara de Nord si Gara Basarab. Exagerat sau nu, va fi pazit in permanenta. "Ca sa nu fie vandalizat", spun autoritatile, care au platit pe benzile rulante 11 milioane de lei.
Vorbim de el de 3 ani, ne-am apucat de lucrari in urma cu mai bine de un an, dar abia astazi a fost pus "la treaba". Este istoria trotuarului rulant care leaga cele mai importante gari din Capitala, lucrare in care s-au investit 2,5 milioane de euro.
Alegeri 2024
07:25
Campania electorală s-a terminat. Cele mai marcante momente, de la zboruri private la ferme de troli și acuzații de spionaj
07:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. 43.000 de alegători au votat până sâmbătă ora 9:00
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
Si care completeaza asa numitul nod intermodal de la Pasajul Basarab, cel mai mare din tara. Asta inseamna ca in acelasi loc avem toate mijloacele de transport in comun: tramvaie, autobuze, metrou sau autocare.
Banda rulanta care face legatura intre Gara de Nord si Gara Basarab a fost gata acum 9 luni insa abia duminica a fost pusa in functiune. Vorbim de un trotuar lung de 240 de metri care are capacitatea de a transporta 6000 de persoane pe ora.
De ce a durat totusi atat de mult?
"N-am crezut vreodata ca poti sa construiesti mai repede decat poti lega la curent. Au trecut luni si luni de zile ca sa discutam cum sa il legam la curent. in momentul in care birocratia a invins autoritatile se mai produc distorsiuni d-astea", a spus primarul general Sorin Oprescu.
Sa nu uitam ca si Pasajul Basarab a fost inaugurat cu 2 ani si jumatate intarziere. Iar lucrarile au ajuns sa coste 200 de milioane de euro, cu 60 mai mult fata de suma planuita initial.
Alte 60 de lucrari sunt inca neterminate. Vorbim de lucrari la canalizare, de electricitate sau de strazi aflate in reparatie. Ramane de vazut cate dintre ele vor terminate inainte de prima ninsoare.