In Bucuresti, orice santier dureaza cel putin 3 ani. Iancului, Pantelimon si Pipera, "lucrarile de modernizare" istorice

×
Codul embed a fost copiat

3 ani de zile: atat le-a luat firmelor de constructii care se ocupa de modernizarea soselelor Pantelimon si Iancului din Bucuresti sa termine o portiune de numai cativa kilometri.

Mai exact tronsonul cuprins intre Piata Iancului si bulevardul Chisinau, unde in sfarsit va fi reluata circulatia tramvaielor. Insa cand vor termina toata lucrarea, nimeni nu stie. La fel de incerta este si terminarea lucrarilor care au dat peste cap circulatia din Pipera.

Peste 37 de milioane de lei a cheltuit pana acum primaria ca sa modernizeze Soseaua Iancului. S-a asfaltat, s-au reparat trotuarele, s-au schimbat liniile de tramvai si reteaua de contact, s-au amenajat peroanele si statiile si s-au montat semafoare inteligente. Dar sa nu credeti ca treaba s-a terminat. Se vor mai cheltui aproximativ 10 milioane de lei pentru spatiile verzi si iluminatul public.

Nimeni nu mai are curaj sa spuna cand va fi gata totul. Calatorii se inghesuie in autobuze pana cand vor reporni tramvaiele. Oamenii spun ca asteapta de 3 ani si s-au saturat.

Soferii insa au o problema si mai mare: ca nu vor mai putea sa isi parcheze masinile pe marginea strazii. Alternativa nu au si politistii le-au lasat deja avertismente in parbrize.

Citește și
purcel urias
Valea Prahovei i-a primit pe turisti cu aglomeratie, noroaie si santiere care incep la 6 dimineata. Selfie cu pomana porcului

Pe soseaua Pantelimon intarzierile sunt si mai mari. Lucrarile au inceput in iunie 2013 iar termenul final de predare era decembrie 2014. Primaria sustine ca lucrarile sunt gata in proportie de 70% si a cheltuit pana acum 90 de milioane de lei.

Ar trebui sa vedem un bulevard cu cate 3 benzi pe sens plus alte doua laterale cu parcari. Linii de tramvai noi acoperite cu iarba si alveole pentru autobuze. Mai mult, la intrarea in orasul Pantelimon ar trebui sa vedem o imensa parcare supraterana moderna. Insa au trecut 3 ani si tot ce se vede, e o mare groapa. Problemele au inceput cand una din firmele din consortiul care a castigat licitatia a intrat in insolventa iar santierul a batut pasul pe loc luni de zile. Constructorul da vina pe probleme gasite la retelele de gaze si apa calda.

Sa nu credeti ca in suburbia cu cei mai multi milionari, Pipera, ar fi mai frumos. Largirea bulevardului Pipera a inceput in primavara anului 2015 si trebuia sa coste aproximativ 52 de milioane de lei ,bani din fonduri europene. Insa termenul final al lucrarilor 31 decembrie 2015, a fost depasit asa ca 30% din bani au fost pierduti. Lucrarile vor continua din banii primariei, adica ai cetatenilor ei.

In timp ce locuitorii pierd timpul pe rute ocolitoare si isi rup masinile prin gropi, reprezentantii primariei Voluntari dau vina pe litigii. Aproape toti participantii la licitatie au dat in judecata primaria si lucrarile au fost amanate. Iar constructorul a inceput sa se planga ca dezgroapa retele de electricitate si telecomunicatii despre care nu stia nimic, ceea ce aduce alte intarzieri. Pana cand? Cel mai probabil pana la vara. Dar in Romania nu se stie niciodata.
 

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
30 de milioane de euro, suma pierduta de autoritatile din Capitala pe proiecte nefinalizare. Ce sanctiuni risca Romania
30 de milioane de euro, suma pierduta de autoritatile din Capitala pe proiecte nefinalizare. Ce sanctiuni risca Romania

Dupa ce a transformat Bucurestiul intr-un vesnic santier, Primaria Capitalei a pierdut oficial 30 de milioane de euro din fonduri europene.

Valea Prahovei i-a primit pe turisti cu aglomeratie, noroaie si santiere care incep la 6 dimineata. Selfie cu pomana porcului
Valea Prahovei i-a primit pe turisti cu aglomeratie, noroaie si santiere care incep la 6 dimineata. Selfie cu pomana porcului

Traditionala pomana a porcului nu potoleste doar foamea, ci si stresul turistilor. Cel putin asa s-au gandit hotelierii de pe Valea Prahovei, care si-au asteptat oaspetii ca de Ignat.
 

Tara in care intai demolezi si apoi masori. Ministrul Transporturilor face LISTA problemelor de pe autostrazile Romaniei
Tara in care intai demolezi si apoi masori. Ministrul Transporturilor face LISTA problemelor de pe autostrazile Romaniei

Probleme privind executia lucrarilor de infrastructura nu sunt doar la autostrada Sibiu Orastie, ci si la celelalte proiecte/santiere, unde pot fi constatate deficiente, neconcordante, termene nejustificat de lungi, proceduri si normative greoaie.

Recomandări
Paradoxul liberal: PSD l-ar accepta pe liberalul Crin Antonescu candidat la prezidențiale, PNL se gândește la Nicușor Dan
Paradoxul liberal: PSD l-ar accepta pe liberalul Crin Antonescu candidat la prezidențiale, PNL se gândește la Nicușor Dan

Liberalul Crin Antonescu este varianta cea mai vehiculată pentru poziția de candidat comun al alianței PSD-PNL-UDMR-minorități la alegerile prezidențiale. Paradoxal, însă, nominalizarea sa este întârziată pentru că PNL ar înclina și spre Nicușor Dan.

Lasconi, după consultările cu Iohannis: ”Nu are legitimitatea de a mai sta în vârful statului”. ”Suntem în război hibrid”
Lasconi, după consultările cu Iohannis: ”Nu are legitimitatea de a mai sta în vârful statului”. ”Suntem în război hibrid”

Elena Lasconi a declarat după consultările de la Cotroceni că Iohannis ”nu are legitimitatea morală, nici legală de a mai sta în vârful statului român”. Președinta USR i-a cerut lui Klaus Iohannis să-și dea demisia.

Klaus Iohannis, după consultările politice: ”Negocierile pentru găsirea unei ecuații guvernamentale solide, spre finalizare”
Klaus Iohannis, după consultările politice: ”Negocierile pentru găsirea unei ecuații guvernamentale solide, spre finalizare”

Preşedintele Klaus Iohannis a convocat, duminică, la Palatul Cotroceni, consultări cu partidele parlamentare, în vederea desemnării unui candidat pentru funcţia de prim-ministru.