10 milioane de euro pentru 100km de piste pentru biciclisti. HARTA celor 61 de artere ce vor strabate Capitala pana in 2016
Bucurestenii vor putea strabate Capitala de la un cap la altul pe bicicleta peste un an si jumatate. Cel putin asta promite primaria, dupa ce Guvernul a dat 10 milioane de euro pentru amenajarea unei piste noi, de o suta de kilometri.
Ramane de vazut insa, daca de data aceasta, banii vor fi investiti cu folos. Pana acum, traseele pentru biciclisti au fost facute, in mare parte, pe trotuare si 80 la suta dintre ele sunt considerate impracticabile pentru ca duc spre nicaieri si pun in pericol atat siguranta biciclistilor, cat si a pietonilor.
Vestea pare una de vis pentru biciclistii din Bucuresti care se plang mereu ca nu pot circula civilizat.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Noul proiect va cuprinde 61 de artere de circulatie a caror lungime insumeaza aproape 100 de kilometri. Pistele vor fi realizate pe strazi si bulevarde care leaga nordul capitalei de sud, si estul de vest.
Si traseele pentru biciclisti ar trebui sa fie facute pe sosea, nu pe trotuare, ca pana acum.
Pentru inceput vor fi 200 de biciclete de inchiriat. Oamenii sunt indreptatiti sa aiba indoieli, dupa ce alte doua proiecte asemanatoare au esuat.
Pe scurt, vorbim despre piste prost gindite, facute de-a lungul a zeci de artere. Iar pierderile inca nerecuperate de primarie se ridica la peste 5 milioane de euro.
In acest moment in Bucuresti se fac zilnic 30 de mii de deplasari cu bicicleta, iar autoritatile estimeaza ca la finalul proiectului numarul lor ar putea creste la 50 de mii. Mai avem insa mult pina sa ajungem la nivelul unor orase civilizate, ca Amsterdam sau Copenhaga unde bicicleta poate inlocui orice mijloc de transport in comun.
Gasesti HARTA pistelor de biciclete, in atasament, la sfarsitul acestui articol
"Proiectul nou va fi demarat la inceputul lunii iulie, atunci cand Bucurestiul este putin mai liber pentru ca lumea pleaca in concediu si atunci vom putea incepe aceste lucrari", a spus Sorin Oprescu, in conferinta de presa sustinuta impreuna cu ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice, Attila Korodi.
Primarul Capitalei a precizat ca trebuie intocmit un proiect tehnic al realizarii pistelor de biciclete in zona centrala, implementarea proiectului urmand sa fie finalizata la sfarsitul anului 2015.
Ministrul Mediului, Attila Korodi, a declarat ca s-a decis, la nivelul Guvernului, acordarea finantarii de aproximativ 10 milioane de euro pentru proiectul municipiului Bucuresti, avand in vedere ca traficul din Capitala este un contributor decisiv la cantitatea de emisii de gaze cu efect de sera.
"La noi, transportul reprezinta o miza cheie. (...) Am decis, la nivelul Guvernului, sa finantam proiectul municipiului Bucuresti, in valoare de 10 milioane de euro, pentru realizarea sistemului de piste si inchiriere a bicicletelor, avand in vedere ca traficul din Capitala este un contributor decisiv la cantitatea de emisii de gaze de sera. Populatia Capitalei reprezinta, pana la urma, mai mult de 10 la suta din populatia Romaniei", a spus Korodi.
Ministrul Mediului a precizat ca finantarea acestui proiect provine din sumele incasate de statul roman din tranzactionarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera.
Potrivit primarului general, pistele pentru biciclete vor fi realizate atat pe trotuar, cat si pe carosabil, in functie de specificul arterelor de circulatie, principala preocupare fiind siguranta biciclistilor.
"La finalul proiectului, 20.000 de tone de emisii vor fi reduse, ceea ce inseama aproximativ cinci la suta din totalul emisiilor de carbon", a mai spus Sorin Oprescu.
In ceea ce priveste realizarea pistelor de biciclete, Sorin Oprescu a aratat ca se tine cont de cele doua axe principale ale Capitalei, nord-sud si est-vest, precum si de pistele deja existente.
"Unele dintre ele (actualele piste de biciclete - n.r.) pot fi refacute si vor fi refacute pentru a da o continuitate sistemului. Este pacat sa renuntam sa refacem cativa metri sau mai bine zis cativa zeci de metri. Mai mult decat atat, cele care sunt deja facute pe trotuar si nu au suportat interventii grobiene ale celor de la Distrigaz, Enel sau Apa Nova pot fi refacute in conditii bune, si ma refer la partea de marcaje", a mai spus Sorin Oprescu.
Proiectul privind amenajarea in Capitala a unor piste noi pentru biciclete a fost aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti in 29 aprilie.
Proiectul de 10 milioane de euro
Proiectul prevede amenajarea a 97,7 kilometri de piste noi pentru biciclete, pe 61 de strazi, alaturi de 78 de parcari pentru biciclete si 18 centre de inchiriere, valoarea investitiei fiind de aproape 10 milioane euro.
Potrivit raportului de specialitate al proiectului, se impune transformarea vechiului sistem al retelei de circulatie in unul nou, eficient, flexibil si capabil sa preia cererea tot mai mare de deplasare.
"Primaria Municipiului Bucuresti si-a propus a realiza o retea mai extinsa a pistelor de bicicleta din Municipiul Bucuresti, care sa asigure conditii de circulatie fluente si sigure pentru biciclisti, estimandu-se ca prin realizarea acesteia, va creste numarul utilizatorilor acestui mijloc de deplasare in detrimentul transportului auto", se arata in document.
Valoarea investitiei este de 9,88 milioane de euro inclusiv TVA, iar durata de executie a proiectului este de 18 luni.
La inceputul lunii aprilie, Guvernul a aprobat un mecanism care prevede ca sumele obtinute de stat din comercializarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera pot fi utilizate pentru proiecte urgente, printre acestea fiind si proiectul de amenajare a unor piste de biciclete in centrul Bucurestiului, cu costuri estimate la 44,6 milioane de lei.
Bucurestiul nu exista pe Google Maps cand vine vorba de biciclete
Orasele mari si civilizate ale Europei sunt de ani de zile recunoscute ca un adevarat Paradis al biciclistilor. Amsterdam, Berlin sau Copenhaga par un labirint atunci cand sunt privite prin Google Maps cu optiunea de a arata pistele de biciclisti.
In Amsterdam, de exemplu, sunt peste 1,2 milioane de biciclete ce circula pe un total de 400 de km de piste, iar sistemul ii atrage si pe turistii care fac cozi la centrele de inchirieri.
Capitala Romaniei nu poate momentan decat sa viseze la o zi in care pistele de biciclisti vor fi luate in calcul de Google Maps astfel incat sa-ti poti configura un traseu direct de pe telefonul mobil.