Tinerele din Romania pentru care moda inseamna venituri, nu cheltuieli. Peste 3.000 de firme noi au aparut doar in 2014

Dată publicare: 28-10-2014 08:00
Dată actualizare: 30-10-2014 06:44


Si pasiunile se pot transforma in afaceri profitabile. Asta ne demonstreaza mai multe tinere care au investit bani si imaginatie in produse pe care le considera inedite si care acum le aduc venituri.

Cu genti din fetru, pantofi colorati sau haine indraznete, au ajuns sa aiba comenzi din Anglia, Australia si Statele Unite. Cea mai mare realizare, spun ele, este faptul ca s-au transformat in cativa ani din angajati in angajatori.

"Lucram in marketing si simteam nevoia ca dupa program sa ma destind cumva si facand lucruri cu mainile tale si imaginandu-ti lucruri e foarte reconfortant", spune una dintre tinere.

Pasionata de materialul numit "fetru" - cel din care se fac palariile - Viviana si-a pus in gand sa-l faca vedeta si sa castige din aceasta afacere. Planul ei pentru urmatorii ani vorbeste despre extindere pe piata, un atelier mai mare si angajati mai multi.

"Am primit o bucatica de material si m-a fascinat ca e maleabil si are culorile astea formidabile. Deja am cereri afara si deja vand in Australia, New York, Irlanda. Lucrez la site, pentru ca exista cerere si trebuie sa fac niste pasi pana acolo. Da, il vad la nivel global", spune Viviana Basan.

Site-urile de moda sau de "fashion" au inundat internetul romanesc in ultimii ani. La Registrul Comertului au aparut numai in 2014 peste 3 mii de firme care au ca domeniul de activitate marochinaria, creatia vestimentara si vanzarea de imbracaminte si accesorii.

Convinsa ca o femeie in pantofii potriviti poate sa treaca de orice obstacol, Petronela tocmai a incheiat un contract cu un magazin din Londra ca sa-si expuna pantofii.

"M-am dus cu un produs la intalnire, eu, ma vedeti cum sunt. Si mi-au zis ca imi vor produsele in magazin. Nu m-am asteptat la o asa reactie deschisa", spune Petronela Negulescu.

Desi pasiunea pentru pantofi a mostenit-o de la bunicul cizmar, spune ca se pricepe mai bine la economie si la management decat la design. A renuntat la slujba pe care o avea si a ajuns la cateva sute de perechi create pana acum, iar viteza cu care se vand ii spune sa continue.

"Irina e cu desenul, schitele, drapam impreuna, adica ne intalnim ca sa vedem daca e ok materialul, forma si avem o doamna croitoreasa care pune in practica tot ce-i dam noi", a spus Elena.

Irina si Elena sunt inca la inceput. De un an si-au lansat site-ul, iar saptamana viitoare isi deschid primul showroom. Creeaza haine care se pot purta si pe fata si pe dos.

"Am facut-o pe ideea de dualitate, ea blonda, eu bruneta, ea romantica, eu mai baietoasa - asa ca rochia asta eu o port cu fata si cand o poarta Elena e invers", spune Irina.

Investitiile in primul an intr-o firma infiintata de un tanar care nu a mai avut niciodata o societate comerciala, adica un Start-Up, pot ajunge de la 2 mii la 10 mii de euro, in functie de domeniul de activitate. Pentru acest tip de afacere exista numeroase programe europene si guvernamentale pentru scutiri de taxe sau fonduri nerambursabile.


VIDEO PROTVPLUS.RO