Cumpărături de Moş Nicolae. Un bucureştean susţine că va cheltui peste 3.000 de lei pe cadouri
Mai e o zi până la întâlnirea cu Moș Nicolae, iar ajutoarele lui au început să aglomereze mai ales drumurile spre magazine.
Ca să păstreze magia începutului de iarnă, oamenii au cumpărat cadouri, e drept, mai puține ca în alți ani, însă pe multe le-au comandat și online. Firmele de curierat sunt cele mai câștigate. Volumul de expedieri a crescut cu 35% în aceste zile.
Entuziasmul lor pare că a mobilizat toate ajutoarele Moșului, care au ieșit în căutarea chitării cu fluturi și a pisicii adevărate.
Fetiță: „Da, mi-am făcut griji, pentru că poate e aglomerat pe stradă. M-am gândit că poate se îmbolnăvește. Moșul e atent, nu o să se îmbolnăvească, își ia toate măsurile. Plus că e magic. Exact, stă cu masca, se protejează și el."
Dacă în trafic nu e o mare diferență față de anii trecuți, în mall-uri lucrurile arată altfel. Culoarele sunt aerisite și nu mai e atmosfera cu care eram obișnuiți înainte de sărbători, nici mâinile omenilor nu mai sunt pline de pungi cu cadouri. Ca să își atragă totuși clienții, magazinele oferă și împachetarea cadourilor și livrarea lor oriunde în țară, gratuit. Chiar și așa, la standul de împachetat cadouri nu e nimeni.
Client: „O să comand mai mult online, din comoditate și pentru că am o plajă mai mare de oferte.”
Nu e de mirare că acum, într-o singură zi, firmele de curierat livrează 150.000 de colete, iar volumul expedițiilor a crescut în aceste zile chiar și cu 35%.
În cele mai mari mall-uri din Capitală, galeriile nu mai sunt împânzite de ajutoarele Moșului.
Bărbat: „Ne pregătim de Moș, îl așteptăm.”
Reporter: „Vine?”
Băbat: „E mai amărât, dar vine. Pandemie, probleme la serviciu.”
Reporter: „Sunt mai puține cadouri față de anul trecut?”
Bărbat: „Cu siguranță, da.”
Reporter: „Ați tăiat din cadouri de pe listă?”
Bărbat: „Da, cam cu 35%.”
Și comercianții se plâng de clienți puțini.
Tânără: „E cam gol, da.”
Reporter: „Cât ai vândut de azi dimineață?”
Tânără: „Păi azi doar o cutie și cam atât. Să vedem mai spre seară.”
„Lenjerie intimă și creme de corp la reducere”. Acest anunț a format singura coadă dintr-un mall.
Tânără: „Sunt reduceri la spray-uri și creme de corp și am venit să luăm mai multe.”
Spre seară însă, speriați că programul magazinelor este redus cu o oră, întârziații au venit, totuși, să bifezele cerințele partenerelor.
Tânăr: „Ceva de îmbrăcat. În jur de o mie de lei."
Jucăriile, în schimb, se vând și anul acesta, pentru că cei mici stau mai mult acasă, iar părinții vor să ii țină ocupați.
Reporter: „Bugetul?”
Bărbat: „Peste 3.000 de lei.”
Tânără: „Foarte multe jucării. Am mulți fini, mulți copii. Mă așteptam să fie nebunie, nici să n-am unde să parchez, să nu găsesc jucării pe rafturi.”
Reporter: „Cât au costat?”
Tânără: „Peste 1.000 de lei.”
Director magazin jucării: „Sunt mai puțini oameni, e adevărat, dar cumpără. Un coș în perioada asta depășește 300 de lei. Jucării interactive, drone, elicoptere.”
Mai aveți încă timp la dispoziție și de trimis scrisori și de curățat ghetuțe și, cu siguranță, Moșul va ajunge în casele tuturor.