Mall-urile sunt aproape goale înainte de sărbători. Ce măsuri au luat managerii centrelor comerciale
Mall-urile nu mai sunt pentru români ce erau înainte de pandemie. Dacă în alți ani oamenii petreceau mult timp prin magazine și cafenele, acum cumpără ce au nevoie, dacă se încumetă să ajungă acolo și pleacă repede acasă.
Reprezentanții marilor centre comerciale dau totuşi asigurărică au luat toate măsurile pentru ca oaspeții să fie în siguranță.
Anul trecut, înainte de sărbători, mallurile erau pline. Acum sunt mult mai puţini clienţi.
La Promenada Mall, aflat în apropierea multor clădiri de birouri din Bucureşti, cei mai mulţi au ajuns pentru cadouri.
- Căutam nişte cadouri şi am zis să nu le lăsăm la sfârşitul lunii, să evităm nebunia de sărbători.
- Credeți că o să fie?
- Da, sigur.
La fel şi la MegaMall.
- Nu vorbesc cu oamenii de la distanţă mică, port mască, mă feresc când mă întâlnesc.
Ca să nu se aglomereze, mall-ul ParkLake le pune la dispoziţie clienţilor informaţii despre când e mai bine să meargă la cumpărături.
Tehnologia ne ajută să facem cumpărăturile în siguranţă, să nu ne aglomeram. Pe site-urile marilor magazine putem afla dacă este traficul scăzut şi ne putem programa vizitele. De asemenea, pe Google putem afla la ce oră este mai puţină lume în magazin.
De pildă, într-un mall din Capitală, la ora 15:00 sunt foarte puţini cumpărători. La ora 6 şi ora 7 sunt foarte mulţi cumpărători. Cel mai bine ar fi să evităm aceste ore.
Marius Barbu, Nepi Rockcastle: "Numărul de clienţi a scăzut în zonele comerciale. Posibilitatea de infectări este destul de redusă. Scăderea variază de la minus 10 la sută, până la minus 30 de la sută, în funcţie de zona şi locaţie."
Dacă în anii trecuţi până la 30 la sută din vizitatori ajungeau la mall fără vreun scop anume, lucrurile s-au schimbat. Doar 10 la sută mai merg doar în vizită şi pleacă acasă cu mâna goală. 90 la sută cumpăra.
Din cauza traficului redus, au scăzut şi vânzările. Dar cei care vin pentru cumpărături, sunt mai darnici spun Reprezentanţii mallurilor. Potrivit unor estimări, coşul mediu este mai mare cu până la 30 la sută.
Măsurile de siguranţă sunt importante. Temperatura corporală a clienţilor este măsurată de la distanţă, la fiecare intrare. În lifturi nu au voie mai mult de 2-4 persoane. În multe zone există dezinfectant, pe mânerele uşilor sunt stickere antiseptice, iar scările rulante sunt dezinfectate cu raze Ultraviolete.
Cei care renunţă la mască sunt depistaţi prin camerele de supraveghere sau de patrule mobile.