Primarul Clotilde Armand cere declararea stării de alertă în Sectorul 1 al Capitalei din cauza situației sanitare. Potrivit edilului, compania de salubritate nu a mai ridicat nicio pungă de gunoi de la 1 iunie.

 

La rândul lor, reprezentanții Romprest anunță că primăria nu a mai achitat facturile, declarație negată de Clotilde Armand.

Comitetul Local pentru Situații de Urgență trebuie să decidă dacă se impune sau nu declararea stării de alertă în sector.

Mormanele de gunoi se înalță aproape la fiecare colț de stradă, dar și în spatele blocurilor din Sectorul 1 al Capitalei. Indiferent că vorbim de deșeuri menajere ori de sticle și metale, tomberoanele n-au mai fost golite de 4 zile, așa că oamenii lasă sacii împrejurul lor.

Vineri primăria a anunțat că a cerut Comitetului Local pentru Situații de Urgență să înainteze Prefecturii Municipiului București o adresă prin care să declare starea de alertă.

Prefectul Alin Stoica: ”Analizăm, luni dăm o decizie”.

Instituirea stării de alertă ar implica măsuri excepționale astfel încât să fie eliminat pericolul identificat. Adică primăria ar putea apela la o altă firmă de salubritate pentru ridicarea gunoiul, cu un contract pe o perioadă limitată. Iar din punct de vedere sanitar, situația s-ar putea agrava dacă temperaturile cresc, câtă vreme sacii cu gunoaie rămân pe străzi.

 

Un episod asemănător a avut loc și în decembrie

 

Directorul companiei de salubritate Romprest spune că primăria nu a achitat mai multe facturi și nu mai sunt bani pentru firmele care se ocupa cu sortarea gunoiului.

Sorin Velicu, director Romprest: ”Înregistrăm datorie istorică de 90 de milioane lei, aferentă 2020. Primăria să găsească o soluție, să plătească cât poate, să cheme operatorii de sortare la discuții și să ne plătească, absolut nimic complicat”.

De partea cealaltă, primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, susține că Romprest nu și-a onorat contractele.

Clotilde Armand: ”Am plătit facturile pentru acest serviciu, sunt niște sume neachitate, dar astea sunt pentru alte servicii și Romprest a încărcat foarte mult facturile anul trecut. Facturile sunt plătite și Curtea de Conturi a cerut să verifice pentru ce au fost plătiți atâția bani”.

Sumele plătite de primărie anul trecut către Rompres arată că, dacă oamenii ar fi achitat serviciile de salubritate din buzunarul lor, ar fi dat cam 500 de lei pentru o familie cu patru persoane.

Tanczos Barna, ministrul Mediului: ”Este o situație complicată juridic, important este să adune gunoaiele chiar dacă cele două entități au o dispută juridică. Se va face un nou contract, asta e intenția primăriei”.

Conflictul dintre Primăria Sectorului 1 și Romprest este unul mai vechi. Contractul dintre cele doua entități încheiat în 2008 este făcut pe 25 de ani. În 2012, termenul a fost redus la 22 de ani, cu posibiltatea de a rămâne 18, dacă între timp Romprest nu face o stație de sortare.

Un episod asemănător, cu tone de gunoaie pe străzile din Sectorul 1, a avut loc și în luna decembrie.