"Clientul misterios", modalitatea patronilor de a-şi verifica angajaţii

Ultimul update: Joi 24 August 2017 16:16
Data publicarii: Sambata 19 August 2017 10:32
Categorie: Social

Oamenii ajung să renunţe la anumite tipuri de servicii, din cauza comportamentului celor care îi servesc. 8 din 10 angajaţi ai magazinelor de încălţăminte şi îmbrăcăminte din România nu oferă consultanță clienţilor.

9 din 10 ospătari nu-i întreabă dacă sunt mulţumiţi de mâncare şi 60 la sută din reclamaţiile făcute de români la hoteluri nu sunt rezolvate, după cum arată un studiu.

Conştienţi de probleme, unii patroni angajează un "spion sub acoperire", care merge în inspecţie pe teren.

"- M-ar interesa o cameră în perioada 5-7 iunie şi aş vrea să ştiu dacă aveţi disponibil.

- Prindeţi vineri şi sâmbăta şi se percepe 40 la sută pentru zilele de weekend.

- Care e preţul pe noapte?

Un milion de romanii fac banking online. Dupa computer, urmeaza telefonul

- Imediat, o secundă."

După un minut şi jumătate de aşteptat la telefon clientul misterios primeşte şi răspunsul, însă unul care-l bagă şi mai rău în ceaţă:

"- 400..a, 230 e cazarea pe zi, cu 40 la sută prindeţi două nopţi în weekend, 644, deci aveţi două camere cu două mic dejun.

- Cum două? O cameră."

O altă locaţie, o altă problemă. O recepţioneră a închis de patru ori telefonul pentru a merge să ceară informaţii de la o altă colegă.

Mai mult, studiile arată că 80 la sută dintre angajaţi nu vin de bunăvoie să ofere consultanţă. Situaţia se repetă şi în magazine.

Margem mai departe şi intrăm în restaurante, unde dăm nas în nas cu ospătari nepregătiţi.

MARIA TÂRCOLEA, patron restaurant: "Avem o grămadă de reviewuri proaste din cauza angajaţilor pentru că stau, nu se duc la timp, sunt aroganţi, se înţeleg cu bucătarul şi dacă nu au chef să gătească ceva spun că nu mai au produsul respectiv, îşi fac ei reguli."

Uneori companiile investesc mii de euro în serviciul de "mistery shopping" pentru a afla ce îmbunătăţiri au de făcut ca să-şi fidelizeze clienţii.

ANA CRECIUN, manager: "Am ales acest concept şi am investit în el pentru a fi mai aproape de clienţi, pentru a deveni mai buni, cu ajutorul lui putem afla unde putem să îmbunătăţim şi ce am putea schimba."

Specialiştii susţin că pentru a rezolva aceste probleme, patronii trebuie să pună accent pe recompensarea performanţelor angajaţilor şi nu pe intimidarea lor.

Hoteluri care va pot strica toata vacanta. Ce gasesc in camera turistii care platesc 120 lei/noapte

Hoteluri care va pot strica toata vacanta. Ce gasesc in camera turistii care platesc 120 lei/noapte

VIDEO PROTVPLUS.RO

pet taxi

Primul serviciu de taxi pentru animalele de companie. Patrupedele pot călători și fără stăpân

Reprezentație unică la B-fit în the Street. Cântăreața care și-a susținut concertul la înălțime

Încă un mesaj uriaș pentru PSD, desenat pe un câmp de către cei doi clujeni: ”Operă de artă”

Ploile abundente din Harghita și Covasna au afectat culturile de cartofi

Via Transilvanica, un proiect curajos. Poteca de 1000 de km, inspirată de trasee renumite

Un sat din Transilvania dă o lecţie de cultură. 15.000 de spectatori la un festival de teatru, carte şi film

bacau

În Bacău, un bărbat disperat că nu are apă a ieșit complet dezbrăcat în stradă

Smiley a semnat pentru campania #fărăpenali. Tudor Chirilă: ”Eu am semnat”

O adolescentă de 15 ani i-a uimit pe medici. Este însărcinată a treia oară

Sancțiuni noi pentru restanțierii la întreținere. Se pot trezi cu apartamentul ipotecat

Câinele care a salvat un biciclist rănit pe munte a fost adoptat de vicepreședintele CJ Caraș Severin

Locuitorii Bacăului s-au întors în timp cu 100 de ani: cară apă cu găleata