"Clientul misterios", modalitatea patronilor de a-şi verifica angajaţii

Ultimul update: Joi 24 August 2017 16:16
Data publicarii: Sambata 19 August 2017 10:32
Categorie: Social

Oamenii ajung să renunţe la anumite tipuri de servicii, din cauza comportamentului celor care îi servesc. 8 din 10 angajaţi ai magazinelor de încălţăminte şi îmbrăcăminte din România nu oferă consultanță clienţilor.

9 din 10 ospătari nu-i întreabă dacă sunt mulţumiţi de mâncare şi 60 la sută din reclamaţiile făcute de români la hoteluri nu sunt rezolvate, după cum arată un studiu.

Conştienţi de probleme, unii patroni angajează un "spion sub acoperire", care merge în inspecţie pe teren.

"- M-ar interesa o cameră în perioada 5-7 iunie şi aş vrea să ştiu dacă aveţi disponibil.

- Prindeţi vineri şi sâmbăta şi se percepe 40 la sută pentru zilele de weekend.

- Care e preţul pe noapte?

- Imediat, o secundă."

După un minut şi jumătate de aşteptat la telefon clientul misterios primeşte şi răspunsul, însă unul care-l bagă şi mai rău în ceaţă:

"- 400..a, 230 e cazarea pe zi, cu 40 la sută prindeţi două nopţi în weekend, 644, deci aveţi două camere cu două mic dejun.

- Cum două? O cameră."

O altă locaţie, o altă problemă. O recepţioneră a închis de patru ori telefonul pentru a merge să ceară informaţii de la o altă colegă.

Mai mult, studiile arată că 80 la sută dintre angajaţi nu vin de bunăvoie să ofere consultanţă. Situaţia se repetă şi în magazine.

Margem mai departe şi intrăm în restaurante, unde dăm nas în nas cu ospătari nepregătiţi.

MARIA TÂRCOLEA, patron restaurant: "Avem o grămadă de reviewuri proaste din cauza angajaţilor pentru că stau, nu se duc la timp, sunt aroganţi, se înţeleg cu bucătarul şi dacă nu au chef să gătească ceva spun că nu mai au produsul respectiv, îşi fac ei reguli."

Uneori companiile investesc mii de euro în serviciul de "mistery shopping" pentru a afla ce îmbunătăţiri au de făcut ca să-şi fidelizeze clienţii.

ANA CRECIUN, manager: "Am ales acest concept şi am investit în el pentru a fi mai aproape de clienţi, pentru a deveni mai buni, cu ajutorul lui putem afla unde putem să îmbunătăţim şi ce am putea schimba."

Specialiştii susţin că pentru a rezolva aceste probleme, patronii trebuie să pună accent pe recompensarea performanţelor angajaţilor şi nu pe intimidarea lor.

Hoteluri care va pot strica toata vacanta. Ce gasesc in camera turistii care platesc 120 lei/noapte
Hoteluri care va pot strica toata vacanta. Ce gasesc in camera turistii care platesc 120 lei/noapte
VIDEO PROTVPLUS.RO
usa
Jaf ca-n filme într-o comună. Cum au furat, doi hoți, peste 100.000 de lei în câteva minute
Mihai Şora, în vârstă de 102 ani, va continua să protesteze în Piaţa Victoriei
SONDAJ: 44% dintre angajaţii români s-au simţit hărţuiţi sexual la locul de muncă
Bucuresti, unul din cele mai poluate orase ale Europei, are nevoie de spatii verzi ca sa respire
Bătrâni ţinuţi în mizerie, într-un azil din Timişoara. Cât plăteau pentru cazare
Vești rele pentru elevi. Anul școlar 2019-2020 începe mai devreme și dispare o vacanță
dentisti, stomatologi
Servicii stomatologice gratuite pentru persoane asistate social. Medicii fac voluntariat
Localnicii din Delta Dunării au dat foc la stuf, intenționat. Risc ridicat de incendii
Poliția, la o clinică medicală de înfrumusețare. Ce nereguli au descoperit autoritățile
Noul curent apărut după Millennials şi X. Ce este generația Z: ”Au așteptări ridicate”
Au plecat în drumeție pe munte, după care au cerut ajutor. Ce au pățit 12 turiști
”Ești înregistrat, puișor! Te spun la Poliție!”. Convorbire de tip „metoda accidentul”