"Clientul misterios", modalitatea patronilor de a-şi verifica angajaţii

×
Codul embed a fost copiat

Oamenii ajung să renunţe la anumite tipuri de servicii, din cauza comportamentului celor care îi servesc. 8 din 10 angajaţi ai magazinelor de încălţăminte şi îmbrăcăminte din România nu oferă consultanță clienţilor.

9 din 10 ospătari nu-i întreabă dacă sunt mulţumiţi de mâncare şi 60 la sută din reclamaţiile făcute de români la hoteluri nu sunt rezolvate, după cum arată un studiu.

Conştienţi de probleme, unii patroni angajează un "spion sub acoperire", care merge în inspecţie pe teren.

"- M-ar interesa o cameră în perioada 5-7 iunie şi aş vrea să ştiu dacă aveţi disponibil.

- Prindeţi vineri şi sâmbăta şi se percepe 40 la sută pentru zilele de weekend.

Citește și
Telefon
Un milion de romanii fac banking online. Dupa computer, urmeaza telefonul

- Care e preţul pe noapte?

- Imediat, o secundă."

După un minut şi jumătate de aşteptat la telefon clientul misterios primeşte şi răspunsul, însă unul care-l bagă şi mai rău în ceaţă:

"- 400..a, 230 e cazarea pe zi, cu 40 la sută prindeţi două nopţi în weekend, 644, deci aveţi două camere cu două mic dejun.

- Cum două? O cameră."

O altă locaţie, o altă problemă. O recepţioneră a închis de patru ori telefonul pentru a merge să ceară informaţii de la o altă colegă.

Mai mult, studiile arată că 80 la sută dintre angajaţi nu vin de bunăvoie să ofere consultanţă. Situaţia se repetă şi în magazine.

Margem mai departe şi intrăm în restaurante, unde dăm nas în nas cu ospătari nepregătiţi.

MARIA TÂRCOLEA, patron restaurant: "Avem o grămadă de reviewuri proaste din cauza angajaţilor pentru că stau, nu se duc la timp, sunt aroganţi, se înţeleg cu bucătarul şi dacă nu au chef să gătească ceva spun că nu mai au produsul respectiv, îşi fac ei reguli."

Uneori companiile investesc mii de euro în serviciul de "mistery shopping" pentru a afla ce îmbunătăţiri au de făcut ca să-şi fidelizeze clienţii.

ANA CRECIUN, manager: "Am ales acest concept şi am investit în el pentru a fi mai aproape de clienţi, pentru a deveni mai buni, cu ajutorul lui putem afla unde putem să îmbunătăţim şi ce am putea schimba."

Specialiştii susţin că pentru a rezolva aceste probleme, patronii trebuie să pună accent pe recompensarea performanţelor angajaţilor şi nu pe intimidarea lor.

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
Citește și...
Hoteluri care va pot strica toata vacanta. Ce gasesc in camera turistii care platesc 120 lei/noapte
Hoteluri care va pot strica toata vacanta. Ce gasesc in camera turistii care platesc 120 lei/noapte

Promisiuni peste promisiuni, servicii putine si de proasta calitate, clienti pacaliti. Pe toate le gasim, de multe ori, in turismul romanesc.

Un milion de romanii fac banking online. Dupa computer, urmeaza telefonul
Un milion de romanii fac banking online. Dupa computer, urmeaza telefonul

Cei mai fericiti clienti sunt cei care nu stau niciodata la coada. Au invatat in sfarsit lectia bancile, care ofera numeroase servicii prin internet.

Recomandări
Rusia a lansat un atac masiv cu rachete asupra Ucrainei, chiar înaintea negocierilor de pace dintre Kiev și Washington
Rusia a lansat un atac masiv cu rachete asupra Ucrainei, chiar înaintea negocierilor de pace dintre Kiev și Washington

Rusia a lansat un atac masiv cu drone și rachete asupra Ucrainei în timpul nopții de vineri spre sâmbătă, în timp ce Kievul se pregătește să discute cu SUA despre încheierea unui acord de pace.

MAI: 21 de sesizări în campania pentru alegerile locale parțiale. Amendă de 4.500 lei pentru distrugerea unui afiș
MAI: 21 de sesizări în campania pentru alegerile locale parțiale. Amendă de 4.500 lei pentru distrugerea unui afiș

Reprezentanții Ministerului Afacerilor Interne au anunțat că, în timpul campaniei pentru alegerile locale parțiale, au fost înregistrate 21 de sesizări privind posibile fapte nelegale, dintre care 13 au fost confirmate, iar șase sunt încă investigate.

Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă
Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă

Criza apei din Prahova și Dâmbovița se îndreaptă spre o posibilă soluționare. Premierul Ilie Bolojan a anunțat că vineri seară alimentarea cu apă va fi reluată treptat, dar a avertizat că apa nu va fi deocamdată potabilă.