Caserola incepe sa inlocuiasca mancarea de la restaurant in preferintele romanilor. Preturile la supe, salate sau snitele
Romanii ocupati incep sa dea restaurantele pe mancarea la caserola, dupa ce alaturi de clasicul snitel de pui au aparut in magazine rata cu portocala sau somonul cu legume.
Este o noua tendinta pe piata de la noi, care se adreseaza celor fara timp de gatit, dar cu ceva pretentii gastronomice. Un sfert dintre romanii de la oras obisnuiesc sa manance in afara casei sau a biroului in fiecare zi.
"Nu as merge decat pe chestiile de lux, facem tortilla cum scrie la carte, cu ou adevarat, cu cartofi adevarati. Si ar trebui sa incerci niste scoici niste midii sa le treci prin tempura sau sa le pui la curry de fructe e mare."
Astfel de discutii au loc de 6 luni intre un om de afaceri din Bucuresti si bucatarul angajat sa conceapa retetele pentru mancarea gata preparata care ajunge in supermarketuri. Au pus deja la punct 30 de feluri. Conceptul s-a nascut din nevoia omului ocupat, dar umblat prin lume si restaurante, de a-si potoli foamea cu mancare buna.
Sorin Minea, om de afaceri: "In timpul zilei la serviciu fiecare vrea sa manance ceva bun. Ne-am obisnuit sa mancam un sandvis un corn sau un snitel. Si astea sunt bune dar din cand in cand am chef sa mananc o mancare buna ca la restaurant."
Asa au aparut pieptul de rata cu portocala sau cu orez basmati, somonul cu legume ori musacaua de berbecut. Costa cam 25 de lei portia. Supele de linte sau gulasul sunt 13 lei. Salata de naut 5 cea de paste reci, 10 lei si contine anghinare, o leguma mai putin cunoscuta aici.
Ovidiu, bucatar: "Este o anghinare marinata in otet, contine si capere, contine un peste anchois un peste foarte scum, se face si o pasta din el ca o camasa pe paste si avem si rosii uscate. Uleiul de masline se pune atunci cand se fierb pastele."
Pentru ca se adreseaza unui segment gurmand, producatorii sustin ca nu folosesc conservanti. Tocmai de aceea si termenul de valabilitate este de 2-3 zile. Un alt om de afaceri din Bucuresti a deschis o afacere la fel de sanatoasa. A pornit de la cateva portii iar acum livreaza 17 mii de produse in fiecare zi. Pentru micul dejun propune tot felul de iaurturi cu fructe, goji sau acai. La pranz, poti alege o supa de morcovi, dovlecei sau spanac. Cautate sunt si salatele.
Laura este tipul de client pentru astfel de producatori. Are 35 de ani, lucreaza intr-o multinationala si este dispusa sa investeasca in mancare sanatoasa.
Laura: "Sunt destule de multe optiuni, trebuie sa iti propui sa le cauti, fiecare cu strategia lui, adica ai si zona clasica de hamburger, sunt si zone de salata. Probabil undeva intre 10 si 40 de lei este o suma pe care esti dispus sa o dai."
Mancare gata preparata gasim in toate supermarketurile.
71% dintre persoanele cu varste cuprinse intre 18 si 45 de ani din mediul urban si utilizatori de internet sunt consumatori de produse de-a gata. Daca in 2008, procentul celor care aveau acest obicei era de 16% la nivelul oraselor, in 2015 acesta a ajuns la 26.