Biciclistii din Bucuresti au doar 50 de kilometri de piste
Toata lumea pe bicicleta! Nu ar strica sa punem in practica indemnul intr-un oras imbacsit de masini si de gaze de esapament cum este Bucurestiul.
Timid, si autoritatile par sa sustina aceasta idee, doar ca cei care practica deja acest sport au la adresa lor numai reprosuri.
Radu Vasile este biciclist de sase ani si lucreaza la o firma de curierat rapid. Zi de zi, strabate strazile Bucurestiului prin traficul infernal pentru a duce corespondenta oamenilor cat mai repede la destinatie. A avut parte de tot soiul de surprize in trafic: de obicei soferii ii taie calea sau pur si simplu se prefac ca nu-l vad.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Sunt si oameni care pur si simplu vor sa faca miscare si nu isi castiga painea pe doua roti. Problema este ca pistele amenajate de primarii sunt putine, proaste si au numai 50 de kilometri. Pe viitor, vor fi mai multe. Deocamdata, sunt numai pe hartie.
"Putem spune ca avem pe aceasta harta peste 300 de km, practic, intreaga retea stradala majora este dotata cu piste de biciclisti", spune Ion Dedu, directorul Directiei de Transport, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei.
Primaria Capitalei a anutat deja o licitatie pentru modernizarea a trei artere majore, Soseaua Iancului si Bulevardele Aerogarii si Liviu Rebreanu. Aici vor rasari, printre altele, si piste de biciclete la standarde europene si nu pictate pe asfalt, cum sunt cele vechi.
Din 48 de accidente produse in primele opt luni din 2009, in 33 dintre cazuri a fost vina soferilor. Pe de alta parte, insa, spun politistii, nici biciclistii nu sunt usi de biserica. De multe ori nu acorda prioritate, trec pe rosu, merg pe contrasens sau nu se asigura cand schimba directia de mers.
E drept, anul acesta am avut cu cinci accidente mai putin in care au fost implicati biciclisti fata de anul trecut, insa numarul ranitilor grav este mai mare.