Benzinariile au castigat razboiul dintre magazinele mici si supermarketuri
Cand doi se cearta, al treilea castiga! Asa s-a incheiat razboiul dintre magazinele de cartier scoase treptat de pe piata de supermarketuri. Surprinzator, cel mai bine au iesit benzinarii.
Ei au inteles ca daca vind bautura sau tigari, pe langa carburanti, vor castiga fabulos de pe urma romanilor care lucreaza pana tarziu si isi fac aprovizonarea de la ei.
2007 a fost un an negru pentru foarte multi dintre proprietarii de chioscuri. Putini sunt cei care nu au dat faliment. In aceste conditii, romanii s-au orientat catre benzinariile asezate strategic printre blocuri. Brusc, statiile de carburant au devenit un soi de mini-marketuri.
Astfel, profiturile petrolistilor obtinute din vanzarile de dulciuri si racoritoare sunt impresionante. De exemplu, Petrom a vandut in primele sase luni produse complementare in valoare de 32 de milioane euro. Cifra este comparabila cu vanzarile unui lant de magazine de marime medie.
Studiile arata ca 25% din vanzarile benzinariilor sunt la alte produse decat la cele petroliere.