Batalia pe bucuresteni. Cum isi impart hipermarketurile Capitala
Bucurestenilor le place sa faca cumparaturi - si au si banii pentru asta. Dovada faptul ca la sfarsitul lui 2013 in Capitala exista un hipermarket la 75.000 de locuitori. Asa ca batalia intre gigantii retail-ului devine tot mai apriga.
Bucurestenilor le place sa faca cumparaturi - si au si banii pentru asta. Dovada faptul ca la sfarsitul lui 2013 in Capitala exista un hipermarket la 75.000 de locuitori. Asa ca batalia intre gigantii retail-ului devine tot mai apriga, scrie Ziarul Financiar.
Primul hipermarket din Bucuresti a fost Carrefour Militari, deschis in 2011, in urmatorii ani intrand pe piata Cora (2003), Kaufland (2005) iar apoi Auchan si Real. De atunci si pana acum s-au deschis in Capitala 25 de astfel de magazine iar in restul tarii peste 100. Concentratia cea mai mare ramane totusi in Capitala, unde e un hipermarket la fiecare 75.000 de locuitori, pe locul 2 fiind judetul Cluj, cu un hipermarket la 82.000 de persoane.
Sectorul 6, Capitala hipermarketurilor
Nici nu-i de mirare, dat fiind ca gigantii retail-ului recunosc ca in Bucuresti “sunt banii”, salariile medii fiind cu 20% peste media nationala. Ca dovada, cele trei hipermarketuri de top din Romania - Cora Lujerului, Carrefour Orhideea si Auchan Titan - sunt in Capitala si fiecare are o cifra de afaceri care depaseste 100 de milioane de euro.
Poate suprinzator, cea mai mare concentratie nu e in sectorul 1, chiar daca acesta se lauda ca e “capitala Capitalei”. Preturile mari ale terenurilor, dar si densitatea mai redusa a populatiei, ii tin insa pe marii retaileri departe de aceasta zona, unde sunt doar 2 hipermarketuri. O alta explicatie ar fi ca veniturile mai ridicate din sectorul 1 ii fac pe locuitori sa se indrepte mai degraba spre lanturile de supermarketuri de cartier, chiar daca acestea au preturi ceva mai mari.
Vezi in infograficul incont.ro unde gasesti cele mai mici preturi in hipermarket-uri
Adevarata batalie pentru banii bucurestenilor se da in sectorul 6, unde sunt mai bine de un sfert din hipermarketurile Capitalei. Toate marile lanturi au aici cel putin un magazin, miza fiind cartierele “dormitor” Militari si Drumul Taberei. Urmeaza sectoarele 2 si 3, cel din urma fiind si el extrem de promitator pentru retaileri, datoriuta noii magistrale de metrou inaugurata in 2008 care deserveste o zona cu spatii extrem de ofertante pentru deshiderea de noi magazine.
La sud de Dambovita nici hipermarketul nu creste
La coada se afla partea meridionala a Capitalei: sectorul 4, unde hipermarketurile au inceput sa intre abia in ultimii ani, si 5, unde exista doar doua astfel de centre comerciale, si ele deschise relativ recent. Paradoxal, tot doua sunt si in sectorul 1.
Se pare insa ca nu sunt suficiente. Cel putin, asa spun retailerii, care au planuri mari de extindere. Kaufland intentioneaza sa mai deschida inca 4 magazine in Capitala in urmatorii doi ani iar reprezentantii Cora au anuntat si ei ca sunt in cautare de spatii. Altii se extind, in schimb, intr-un sector neexplorat pana acum - cel virtual. Dovada faptul ca anul acesta Carrefour si-a deschis un hipermarket online.
Sursa: Ziarul Financiar
Etichete: cumparaturi, bucuresteni, hipermarket, retail,
Dată publicare:
30-12-2013 10:36