Avioanele ultrausoare, la sol! Au nevoie de documente imposibil de obtinut
Zeci de avioane mici stau blocate la sol in toata tara, in timp ce pilotii se cearta cu autoritatile. Se intampla de o luna incoace, de cand aeronavele ultrausoare au nevoie, mai nou, de autorizatii speciale pentru a decola si ateriza.
Documentele s-au dovedit imposibil de obtinut.
Numai langa Bucuresti, la Clinceni, sunt tintuite la hangar cel putin 30 de aparate, care nu au mai zburat din decembrie.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Linistea nu este la locul ei pe aerodromul unde in mod obisnuit motoarele suna permanent. Mai ales la sfarsit de saptamana, cand zeci de proprietari de avioane ultrausoare vin sa se distreze si sa se antreneze. Azi nimic nu a miscat pe cerul de la Clinceni.
Avioanele sunt trase la hangar, iar pilotii se intalnesc doar ca sa se planga unul altuia. Conform noii legislatii, au nevoie de aprobari suplimentare atunci cand vor sa zboare. De la proprietarul terenului si de la primaria localitatii.
"Am trimis 150 de cereri. Am primit un singur raspuns pozitiv", a povestit Gelu Frunza, pilot-instructor.
Gelu Frunza este celebrul instructor care a aterizat pe o roata. Conduce o scoala de pilotaj, care acum sta de pomana.
Si nu e singurul. Legea noua ar trebui sa reglementeze un domeniu in care au aparut de acum sute de proprietari de avioane mici. De la simpli pasionati cu bani destui, pana la parlamentari si oameni de afaceri.
Langa Bucuresti, situatia este si mai complicata, pentru ca aici este necesara o aprobare si de la unitatea militara aflata in zona.
Romania are cel mai mic numar de aerodromuri din Uniunea Europeana, dintre care unul singur cu pista betonata, la Strejnic. Numarul avioanelor mici este insa intr-o crestere rapida, desi nu avem serviciile necesare pilotilor pentru dirijarea in zbor. Mai pe romaneste, nici un particular nu zboara 100% legal.