Avantajele si dezavantajele unei afaceri de familie
Curajoşi, uniţi şi cu un plan bine pus la punct toţi mai mulţi români dezvoltă afaceri de familie.
Sau, în unele cazuri, duc mai departe ideile părinţilor. Iar treaba pare să meargă mai bine ca niciodată. Sunt avantaje, dar şi dezavantaje. Pe de-o parte, poţi să ai mare încredere în partener, care îţi este tată, frate sau soră. Pe de alta, problemele financiare pot duce la unele personale.
Mitruț Paici: ''Acum nu e aici sora mea, şi ea mă ajută, cumnată-mea, deşi e la Târgovişte mă ajută de la distanţă. Mă ajută cu baza de date şi verişorul e cel care se ocupă de site".
Reporter: "Fiecare membru al familiei e plasat în puncte cheie?"
Mitruț Paici: "Da, e adevărat, dacă ei nu sunt, nu merge treaba''
Au deschis călcătoria împreună, în urmă cu cinci ani. Acum se ocupă de 60 de kilograme de haine zilnic într-un spaţiu de 50 de metri pătraţi. Mitruț a investit 12.000 de euro, dar apoi au urmat şi alte cheltuieli. Îşi doreşte servicii de calitate şi preţuri bune pentru clienţi.
Mitruț Paici: "Vreau să o cresc în mod natural, nu creşte spectaculos de la an la an, cu 20-30%''
Şi Vasile, de profesie inginer, a ales să-şi dezvolte pasiunea pentru cusut într-o afacere, după ce timp de 12 ani a muncit într-o multinaţională cu profil auto.
Mama este cea care l-a inspirat, fiind croitoreasă , iar numele atelierului- 437 reprezintă distanţa de acasă, de la Piatra Neamţ la București. În Capitală face genţi sau portofele din piele, dar lucrează şi cu material textil sau cânepă. Îşi vinde chiar şi în străinătate obiectele muncite cu migală.
Vasile:' 'Când porneşti o afacere sau un mic business din pasiune, nu cred că îţi stă gândul la un profit iminent peste noapte, părerea mea ca o afacere de genu asta se creşte organic în timp, nu cred la un boom peste noapte.
Există un secret prin care îţi poţi atrage clienţii: să fie calitate, să faci un produs care să le placă. Am observat că oamenii au început şi aici în România să fie interesaţi de produse făcute aici, nu neapărat produse de serie sau branduri de serie''.
În România una din cinci afaceri de familie cu cifra de afaceri de peste 1 milion de euro a realizat deja, cu succes, trecerea la cea de a doua generaţie de anteprenori.
Iar în anii următori specialiştii se aşteaptă ca ţara noastră să intre pe orbita globală a afacerilor de familie. Însă de acolo apar problemele majore o fată cu dorinţa de a dezvolta prea mult firmă şi prea repede şi studiile ne arată că doar 3% din afacerile de familie la nivel global reuşesc să treacă la cea de a treia generaţie de anteprenori''
Aşa cum a reuşit o familie din Capitală. În timp ce mare parte din patronii români se gândesc la un profit de 100% încă din prima lună, alţii construiesc un business pe termen lung şi muncesc cot la cot cu angajaţii, Iar angajaţi le sunt chiar copiii.
''Suntem crescuți în a avea o viaţă decentă şi nu suntem înfometaţi şi dorniti să rupem norma. Ne implicăm total, solidaritate de familie, uniţi. Mulţi fac greşeala asta: vor să se îmbogăţească peste noapte. Secretul a fost să ai o redimensionare corectă, îţi trebuie un plan de afaceri şi de un buget al resurselor şi cheltuielilor''.
Şi o astfel afacerea de familiei a avut succes. Curând vor să-şi deschidă şi o pescărie.
Costin: "Am mers pe o idee pe care am preluat-o din marketing. Trebuie local să facem: avem materie primă să ne susţinem familia, părinții'.
Specialist: ''Această succesiune nu se poate întâmpla peste noapte, generația trebuie pregătită să studieze, copiii trebuie pregătiţi să lucreze undeva şi abia după experienţa pot să vină şi să preia frâiele afacerii respective''.
În construcţia brandului, imaginea familiei este un atu. Oamenii se dăruiesc propriei afaceri şi astfel serviciile oferite sunt dintre cele mai bune, iar reputaţia le creşte de la un an la altul.
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Sursa: Pro TV
Etichete: copii, parinti, familie, financiar, profi, afaceri de familie,
Dată publicare:
07-03-2018 18:56